Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Vacante Bettreking van --
← Terug naar "Brussels Waarborgfonds. - Oproep tot kandidaten met het oog op de voordracht van een lijst van kandidaten voor drie effectieve en drie plaatsvervangende mandaten Het Brussels Hoofdstedelijk Parlement zal binnenkort aan de Brusselse Hoofdstedelij Het Fonds heeft als opdracht de toekenning van beroepskrediet voor ondernemingen, verenigingen, per(...)"
Brussels Waarborgfonds. - Oproep tot kandidaten met het oog op de voordracht van een lijst van kandidaten voor drie effectieve en drie plaatsvervangende mandaten Het Brussels Hoofdstedelijk Parlement zal binnenkort aan de Brusselse Hoofdstedelij Het Fonds heeft als opdracht de toekenning van beroepskrediet voor ondernemingen, verenigingen, per(...) Fonds bruxellois de garantie. - Appel aux candidatures en vue de la présentation d'une liste de candidats à trois mandats effectifs et trois mandats suppléants Le Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale présentera prochainement au Gouvernem Le Fonds a pour mission de faciliter l'octroi de crédits professionnels en faveur d'entreprises, d'(...)
BRUSSELS PARLEMENT Brussels Waarborgfonds. - Oproep tot kandidaten met het oog op de voordracht van een lijst van kandidaten voor drie effectieve en drie plaatsvervangende mandaten Het Brussels Hoofdstedelijk Parlement zal binnenkort aan de Brusselse Hoofdstedelijke Regering een lijst van kandidaten voordragen met het oog op de hernieuwing van het mandaat van drie effectieve leden en drie plaatsvervangende leden van de raad van bestuur van het Brussels Waarborgfonds. Het Fonds heeft als opdracht de toekenning van beroepskrediet voor ondernemingen, verenigingen, personen en instellingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te vergemakkelijken. Overeenkomstig de artikelen 11 en 12 van de ordonnantie van 22 april 1999 tot wijziging van de wet van 4 augustus 1978 tot economische heroriëntering, wordt het Brussels Waarborgfonds bestuurd door een raad van bestuur bestaande uit dertien leden die hun woonplaats in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hebben. De raad bestaat uit een voorzitter en twaalf leden met economische, financiële of juridische deskundigheid inzake krediet of bedrijfsbeheer. De duur van het mandaat van de bestuurders is zes jaar. Het is hernieuwbaar volgens de regels die gelden voor hun benoeming. Drie leden worden benoemd op voordracht van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement. Voor elk lid wordt een plaatsvervangend lid benoemd volgens dezelfde regels. De leden van de raad van bestuur kunnen presentiegeld krijgen waarvan het bedrag door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering wordt vastgesteld. Overeenkomstig artikel 3, § 3 van de ordonnantie van 13 februari 2014 "ertoe strekkende binnen de leden die door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering benoemd worden in de bestuursorganen van rechtspersonen, een evenwichtige aanwezigheid van vrouwen en mannen te waarborgen", dient het Brussels Hoofdstedelijk Parlement twee kandidaten van een verschillend geslacht voor te stellen voor elk vacant mandaat. De kandidaturen dienen uiterlijk op dinsdag 14 juli 2020 om 12.00 uur ingediend te worden bij ter post aangetekende brief gericht aan het : Brussels Hoofdstedelijk Parlement De heer Rachid MADRANE Voorzitter PARLEMENT BRUXELLOIS Fonds bruxellois de garantie. - Appel aux candidatures en vue de la présentation d'une liste de candidats à trois mandats effectifs et trois mandats suppléants Le Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale présentera prochainement au Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale une liste de candidats en vue du renouvellement du mandat de trois membres effectifs et de trois membres suppléants du conseil d'administration du Fonds bruxellois de garantie. Le Fonds a pour mission de faciliter l'octroi de crédits professionnels en faveur d'entreprises, d'associations, de personnes et d'établissements au sein de la Région de Bruxelles-Capitale. En vertu des articles 11 et 12 de l'ordonnance du 22 avril 1999 "modifiant la loi du 4 août 1978 de réorientation économique", le Fonds bruxellois de garantie est administré par un conseil d'administration composé de treize membres domiciliés en Région de Bruxelles-Capitale. Il comprend un président et douze membres possédant une compétence économique, financière ou juridique en matière de crédit ou de gestion d'entreprise. Le mandat des administrateurs est de six ans. Il est renouvelable selon les règles prévues pour leur nomination. Trois membres sont nommés sur présentation du Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale. Un suppléant pour chacun de ces membres est nommé selon les mêmes règles. Les membres du conseil d'administration peuvent percevoir des jetons de présence dont le montant est fixé par le Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale. Conformément à l'article 3, § 3, de l'ordonnance du 13 février 2014 "visant à garantir, au sein des organes de gestion des personnes morales, une présence équilibrée de femmes et d'hommes parmi les membres nommés par le Gouvernement de la Région de Bruxelles-Capitale", le Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale est tenu de proposer pour chaque mandat vacant deux candidats de sexe différent. Les candidatures doivent être introduites au plus tard le mardi 14 juillet 2020 à 12 heures, par pli recommandé à la poste adressé au : Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale M. Rachid MADRANE Président
1005 Brussel 1005 Bruxelles
of tijdens de kantooruren ingediend te worden tegen ontvangstbewijs op
de griffie van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (Eikstraat 22, ou être déposées pendant les heures de bureau au greffe du Parlement
1000 Brussel). de la Région de Bruxelles-Capitale (rue du Chêne 22, 1000 Bruxelles)
contre accusé de réception.
De kandidaten worden verzocht bij hun kandidatuur een uittreksel uit Les candidats sont invités à joindre à leur candidature un extrait
hun geboorteakte te voegen, evenals een curriculum vitae met hun d'acte de naissance, ainsi qu'un curriculum vitae indiquant leurs
kwalificaties en hun beroepservaring. qualifications et leur expérience professionnelle.
Meer inlichtingen kunnen worden verkregen bij het Secretariaat De plus amples informations peuvent être obtenues auprès du
generaal van het Brussels Hoofdstedelijk Parlement (de heer Olivier Secrétariat général du Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale
Ruysschaert, tel : 02/549.62.89, e-mail : (M. Olivier Ruysschaert, tél : 02/549.62.89, courriel :
oruysschaert@parlement.brussels). oruysschaert@parlement.brussels).
^