Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Vacante Bettreking van --
← Terug naar "Openstaande betrekking van directeur-generaal van het Bestuur Economische Informatie Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren-generaal ter kennis gebracht dat de betrekking van directeur-generaal van het Bestuur E(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving : A. (...)"
Openstaande betrekking van directeur-generaal van het Bestuur Economische Informatie Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren-generaal ter kennis gebracht dat de betrekking van directeur-generaal van het Bestuur E(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving : A. (...) Emploi vacant de directeur général de l'Administration de l'Information économique Appel aux candidats Il est porté à la connaissance des fonctionnaires généraux intéressés que l'emploi de directeur général de l'Administration de l'(...) Cet emploi est accessible aussi bien aux femmes qu'aux hommes. Description de la fonction : A(...)
MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN Openstaande betrekking van directeur-generaal van het Bestuur Economische Informatie Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren-generaal ter kennis gebracht dat de betrekking van directeur-generaal (rang 16) van het Bestuur Economische Informatie te begeven is. Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving : A. Taken. Binnen het Ministerie van Economische zaken verleent de directeur- generaal van het Bestuur Economische Informatie zijn medewerking aan de Secretaris-generaal om een harmonieus beleid van het departement te verzekeren. Hij is bovendien speciaal belast en dus verantwoordelijk voor de goede en doeltreffende werking van het bestuur waarvan hem de leiding wordt toevertrouwd. De belangrijkste opdrachten die tot de bevoegdheid van het Bestuur Economische Informatie behoren, zijn : 1. het verzamelen, analyseren en verspreiden van economische informatie binnen en buiten het departement; 2. het verzekeren van de uitstraling van de belangrijkste economische bibliotheek van het land : "Queteletfonds"; 3. het ontwikkelen van de bestaande informaticastructuur om het departement efficiënt te ondersteunen en om het daarenboven toe te laten om, door moderne en aangepaste middelen, de economische informatie ter beschikking te stellen van alle potentiële gebruikers; 4. het departement toelaten om een voortrekkersrol te vervullen in de economische ontwikkeling van de informatiemaatschappij. B. Aard van de functie. De directeur-generaal is verantwoordelijk voor de werking en het beheer van zijn bestuur. Hij heeft de leiding over de materies waarvoor zijn bestuur bevoegd is en coördineert ze. Hij vertegenwoordigt zijn bestuur en het Ministerie op nationaal en internationaal vlak, op de gebieden die tot zijn bevoegdheid behoren. C. Vereiste bekwaamheden. Om dit bestuur te leiden moet de kandidaat : 1. over een gedegen kennis beschikken van een ruime waaier economische materies; 2. over hoedanigheden bezitten die vereist zijn voor de leiding van een overheidsdienst; 3. zin voor human relations bezitten; 4. voor de taken die hem zijn toevertrouwd, in overleg met de Secretaris-generaal, de doeleinden van het bestuur kunnen bepalen en de prioriteiten ervan kunnen vastleggen. Overeenkomstig de bepalingen van artikel 37 van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel staat deze betrekking open voor Rijksambtenaren die op MINISTERE DES AFFAIRES ECONOMIQUES Emploi vacant de directeur général de l'Administration de l'Information économique Appel aux candidats Il est porté à la connaissance des fonctionnaires généraux intéressés que l'emploi de directeur général (rang 16) de l'Administration de l'Information économique est à conférer. Cet emploi est accessible aussi bien aux femmes qu'aux hommes. Description de la fonction : A. Mission. Au sein du Ministère des Affaires économiques, le directeur général de l'Administration de l'Information économique prête son concours au Secrétaire général pour assurer une gestion harmonieuse du département. Il est en outre chargé spécialement et donc responsable du bon fonctionnement et de l'efficacité de l'administration dont la direction lui est confiée. Les missions essentielles relevant de la compétence de l'Administration de l'Information économique sont : 1. assurer la collecte, l'analyse et la diffusion d'informations économiques tant à l'intérieur qu'à l'extérieur du département; 2. assurer le rayonnement de la plus importante bibliothèque économique du pays : le "Fonds Quetelet"; 3. développer l'outil informatique existant dans l'optique d'apporter au département une assistance efficace et lui permettre en outre, par des moyens modernes et adaptés, de mettre à disposition de tous les utilisateurs potentiels l'information économique disponible; 4. permettre au département de tenir un rôle moteur dans le développement économique de la société de l'information. B. Nature de la fonction. Le directeur général assume la responsabilité du fonctionnement et de la gestion de son administration. Il dirige et coordonne les matières qui relèvent de la compétence de son administration. Il représente son administration et le Ministère au plan national et international dans les domaines qui relèvent de sa compétence. C. Compétences requises. Pour diriger cette administration, le candidat doit : 1. avoir une connaissance développée de matières couvrant un éventail très large, dans le domaine économique; 2. présenter les qualités que requiert le management d'une administration publique. 3. disposer du sens des relations humaines; 4. être à même, dans le cadre des tâches qui lui sont confiées, de définir, en coordination avec le secrétaire général, les objectifs de son administration et de fixer les priorités. Conformément aux dispositions de l'article 37 de l'arrêté royal du 7 août 1939 organisant l'évaluation et la carrière des agents de l'Etat, cet emploi est accessible aux agents de l'Etat qui, à la date de la
de datum van benoeming titularis zijn van een graad van rang 15 en ten nomination, sont titulaires d'un grade de rang 15 et qui comptent au
minste één jaar graadanciënniteit tellen. moins un an d'ancienneté de grade.
De ambtenaren die titularis zijn van een graad van rang 15 van de instellingen van openbaar nut waarop het koninklijk besluit van 3 november 1993 houdende uitvoeringsmaatregelen betreffende de mobiliteit van het personeel van sommige overheidsdiensten van toepassing werd verklaard, kunnen eveneens bevorderd worden tot de vacante betrekking. De belanghebbende ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, toe te sturen aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Economische Zaken, de Meeussquare 23, 1000 Brussel, binnen een termijn van tien werkdagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de publicatie van dit besluit in het Belgisch Staatsblad (poststempel geldt als bewijs). De sollicitatiebrief vermeldt de datum, de naam, de voornamen, de graad van de gegadigde, het bestuur waaronder hij ressorteert en bevat een uiteenzetting van de aanspraken die de kandidaat meent te kunnen doen gelden om naar deze betrekking te dingen, inzonderheid de bekwaamheid inzake beheer van de overheidsdiensten die hij meent te moeten laten gelden. Alleen de aanspraken van de ambtenaren die zich schikken naar deze instructies zullen in aanmerking genomen worden. De kandidaten die niet tot het Ministerie van Economische Zaken behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de administratie die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in Les agents titulaires d'un grade du rang 15 des organismes d'intérêt public auxquels l'arrêté royal du 3 novembre 1993 portant les mesures d'exécution relatives à la mobilité du personnel de certains services publics a été rendu applicable, peuvent également être promus à l'emploi vacant. Les fonctionnaires intéressés sont invités à faire parvenir leur candidature, par lettre recommandée, au Secrétaire général du Ministère des Affaires économiques, square de Meeûs 23, 1000 Bruxelles, dans un délai de dix jours ouvrables qui commence à courir le premier jour ouvrable qui suit la publication du présent avis au Moniteur belge (le cachet de la poste faisant foi). La lettre de candidature mentionne la date, le nom, les prénoms, le grade du candidat et l'administration dont celui-ci relève et comporte un exposé des titres que le candidat estime pouvoir faire valoir pour briguer l'emploi, en particulier les qualités qu'il estime devoir faire valoir en matière de gestion de services publics. Seuls seront pris en considération les titres des agents qui se sont conformés à ces directives. Les candidats ne faisant pas partie du Ministère des Affaires économiques doivent fournir un document certifié conforme, délivré par le service du personnel de l'administration qui les occupe, attestant qu'ils sont revêtus, à titre définitif, d'un grade du rang 15 et stipulant la date de nomination à ce grade.
die graad.
^