Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 15/03/2016
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 144 op de spoorlijn nr. 132, baanvak La Sambre - Mariembourg, gelegen te Walcourt, ter hoogte van de kilometerpaal 84.609 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 144 op de spoorlijn nr. 132, baanvak La Sambre - Mariembourg, gelegen te Walcourt, ter hoogte van de kilometerpaal 84.609 Arrêté ministériel fixant les dispositifs de sécurité du passage à niveau n° 144 sur la ligne ferroviaire n° 132, tronçon La Sambre - Mariembourg, situé à Walcourt, à la hauteur de la borne kilométrique 84.609
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER SERVICE PUBLIC FEDERAL MOBILITE ET TRANSPORTS
Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid Direction générale Politique de Mobilité durable et ferroviaire
15 MAART 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 15 MARS 2016. - Arrêté ministériel fixant les dispositifs de sécurité
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 144 op de spoorlijn nr. du passage à niveau n° 144 sur la ligne ferroviaire n° 132, tronçon La
132, baanvak La Sambre - Mariembourg, gelegen te Walcourt, ter hoogte Sambre - Mariembourg, situé à Walcourt, à la hauteur de la borne
van de kilometerpaal 84.609 kilométrique 84.609
De Minister van Mobiliteit, La Ministre de la Mobilité,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Vu la loi du 12 avril 1835 concernant les péages et les règlements de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de police sur les chemins de fer, l'article 2, interprété par la loi du
wet van 11 maart 1866; 11 mars 1866 ;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Vu la loi du 23 juillet 1926 relative à la SNCB et au personnel des
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 Chemins de fer belges, l'article 17, remplacé par la loi du 1er août
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober 1960 et modifié par l'arrêté royal du 18 octobre 2004 ;
2004; Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Vu la loi relative à la police de la circulation routière coordonnée
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; le 16 mars 1968, l'article 1er, alinéa 1er ;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Vu l'arrêté royal du 11 juillet 2011 relatif aux dispositifs de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § sécurité des passages à niveau sur les voies ferrées, l'article 11, §
1; 1er ;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/631/132 van 11 oktober 2002; Vu l'arrêté ministériel n° A/631/132 du 11 octobre 2002 ;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. Considérant que l'arrêté ministériel mentionné ci-dessus fixe les
144 op de spoorlijn nr. 132, baanvak La Sambre - Mariembourg, gelegen dispositifs de sécurité, entre autres, du passage à niveau n° 144 sur
la ligne ferroviaire n° 132, tronçon La Sambre - Mariembourg, situé à
te Walcourt, ter hoogte van de kilometerpaal 84.609; Walcourt, à la hauteur de la borne kilométrique 84.609 ;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in Considérant qu'il est nécessaire de rendre ces dispositifs de sécurité
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit conformes à l'arrêté royal du 11 juillet 2011 mentionné ci-dessus, en
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen tenant compte des caractéristiques de la circulation routière et
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, ferroviaire ainsi que de la visibilité du passage à niveau visé,
Besluit : Arrête :

Artikel 1.De overweg nr. 144 op de spoorlijn nr. 132, baanvak La

Article 1er.Le passage à niveau n° 144 sur la ligne ferroviaire n°

Sambre - Mariembourg, gelegen te Walcourt, ter hoogte van de 132, tronçon La Sambre - Mariembourg, situé à Walcourt, à la hauteur
kilometerpaal 84.609, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen de la borne kilométrique 84.609, est équipé des dispositifs de
voorzien in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a), van het sécurité visés à l'article 3, 1°, le signal routier A47, et 2° a), de
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de l'arrêté royal du 11 juillet 2011 relatif aux dispositifs de sécurité
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. des passages à niveau sur les voies ferrées.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Le même passage à niveau est en plus équipé des dispositifs de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° sécurité visés à l'article 4, 1° b), 3°, 4°, 5° et 6° du même arrêté
van hetzelfde koninklijk besluit: royal :
1) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de 1) un système à fermeture partielle, de part et d'autre du passage à
overweg; niveau ;
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 2) un signal sonore, de part et d'autre du passage à niveau ;
3) een verkeersbord A47 links van de weg, kant Pry Centrum; 3) un signal routier A47 à gauche de la route, côté Pry Centre ;
4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de 4) sur chaque signal routier supplémentaire A47, un signal lumineux de
overgang verbiedt; circulation d'interdiction de passage ;
5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang 5) sur chaque signal routier A47, un signal lumineux de circulation
toestaat. d'autorisation de passage.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/631/132 van 11 oktober 2002

Art. 3.L'arrêté ministériel n° A/631/132 du 11 octobre 2002 est

wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. abrogé en ce qui concerne les dispositions relatives au passage à
144. niveau n° 144.
Brussel, 15 maart 2016. Bruxelles, le 15 mars 2016
J. GALANT J. GALANT
^
Etaamb.be maakt gebruik van cookies
Etaamb.be gebruikt cookies om uw taalvoorkeur te onthouden en om beter te begrijpen hoe etaamb.be gebruikt wordt.
DoorgaanMeer details
x