Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Document van --
← Terug naar "Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. Te begeven betrekking Bij het Rijksarchief te Hoei, is een betrekking van wetenschappelijk personeelslid te begeven. De kandidaten moeten de volgende algemene toegangsvoorwaarden vervull - Belg zijn of burger van de Europese Unie; - de burgerlijke en politieke rechten genieten; -(...)"
Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. Te begeven betrekking Bij het Rijksarchief te Hoei, is een betrekking van wetenschappelijk personeelslid te begeven. De kandidaten moeten de volgende algemene toegangsvoorwaarden vervull - Belg zijn of burger van de Europese Unie; - de burgerlijke en politieke rechten genieten; -(...) Archives générales du Royaume et Archives de l'Etat dans les Provinces. - Emploi à conférer Un emploi d'agent scientifique est à conférer aux Archives de l'Etat à Huy. Les candidats doivent remplir les conditions d'accès générales suivantes : - être belge ou citoyen de l'Union européenne; - jouir des droits civils et politiques; - avo(...)
DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. Te begeven betrekking Bij het Rijksarchief te Hoei, is een betrekking van wetenschappelijk personeelslid te begeven. De kandidaten moeten de volgende algemene toegangsvoorwaarden vervullen : - Belg zijn of burger van de Europese Unie; - de burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de dienstplichtwetten voldaan hebben; - een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de gepostuleerde betrekking. Voor deze betrekking werd het profiel, met inbegrip van de speciale wetenschappelijke geschiktheid waaraan de kandidaten moeten voldoen, als volgt vastgesteld. Deze betrekking is toegankelijk voor kandidaten van de Franse taalrol of die kunnen ingeschreven worden op deze taalrol. De kandidaten moeten houder zijn van het diploma van licentiaat in de letteren en wijsbegeerte (moderne geschiedenis). Ze moeten aan de hand van archieven een licentiaatsverhandeling en/of doctoraatsproefschrift gemaakt hebben over de instellingen van het Prinsbisdom Luik of de provincie Luik. Voorrang zal gegeven worden aan de kandidaat die door publicaties bewezen heeft vertrouwd te zijn met de geschiedenis van de instellingen behorend tot het ressort van het Rijksarchief Hoei. De kandidaten moeten ervaring hebben met het gebruik van informatica in historisch onderzoek en meer in het bijzonder met het creëren van databanken (bij voorkeur kennis van Microsoft Office, Word, Access, Excel). De kandidaten zullen getoetst worden over deze kennis. De kandidaten zullen door vertalingen van het blad getoetst worden over hun kennis van het Nederlands en het Engels. De kennis van het Duits strekt tot aanbeveling. Tijdens zijn/haar eerste mandaat dient de weerhouden kandidaat de gebruikelijke archiefopleiding - zowel in het buitenland als deze van het Algemeen Rijksarchief - te volgen, evenals de opleiding op het vlak van de automatisering. De kandidaten dienen een rijbewijs B te hebben om archiefinspecties te kunnen uitvoeren. Indien de weerhouden kandidaat (kandidate) bij zijn (haar) aanwerving niet in het bezit is van een diploma van doctor, zal de eventuele vaste benoeming slechts kunnen worden verleend op voorwaarde dat de betrokkene bedoeld diploma zal hebben behaald of het bewijs zal hebben geleverd dat hij (zij) in de tak der wetenschap waarop het ambt betrekking heeft, wetenschappelijk werk heeft verricht dat met een doctoraatsverhandeling kan vergeleken worden luidens een gunstig en met redenen omkleed advies van de Commissie voor Werving en Bevordering van het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. Aan de betrokkene zal de vaste benoeming overigens slechts kunnen worden verleend indien hij (zij) de nodige mandaten heeft voleindigd, die elk worden gevolgd door een advies van voormelde Commissie over de wetenschappelijke verdiensten van het betrokken personeelslid. Bij toepassing van de statutaire bepalingen kunnen mandaten worden verleend voor een maximumperiode van in totaal tien jaren. De vereiste diploma's moeten einddiploma's zijn, na ten minste vier jaar studie, uitgereikt door een universiteit of door een van de instellingen die ermede gelijkgesteld zijn door één van de Gemeenschappen of door een examencommissie die voor het toekennen van de academische graden door de Staat of één van de Gemeenschappen is ingesteld. In geval van aanwerving van een burger van de Europese Unie, houder van een diploma zoals bedoeld in vorige alinea dat werd uitgereikt door een andere dan een Belgische instelling, zal de Commissie voor Werving en Bevordering van het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën vooraf de geldigheid van het door de kandidaat voorgelegde diploma nagaan overeenkomstig de statutair vastgestelde procedure. De kandidaten dienen de voorwaarde inzake nationaliteit te vervullen uiterlijk op de dag waarop de termijn voor het indienen der kandidaturen eindigt. Op die datum dienen zij tevens : 1° het vereiste diploma te hebben behaald; bovendien moet de kandidaat die zijn/ haar onderwijs niet in het Frans heeft genoten, op dezelfde datum tevens een door het SELOR, Selectiebureau van de Federale Overheid - <0;45>voorheen : Vast Wervingssecretariaat - <0;45>(Esplanadegebouw, Oratoriënberg 20, 1000 Brussel), afgeleverd bewijs van taalkennis hebben behaald waaruit blijkt dat hij/zij de taalkennis bezit welke vereist is voor de ambten van niveau 1 in het taalkader waar de gesolliciteerde betrekking te begeven is; dit bewijs van taalkennis is in dat geval vereist voor het bepalen van de taalrol waarop de kandidaat kan worden ingeschreven; 2° te voldoen aan de voorwaarden gesteld inzake vereist profiel en vereiste speciale wetenschappelijke geschiktheid. SERVICES DU PREMIER MINISTRE Archives générales du Royaume et Archives de l'Etat dans les Provinces. - Emploi à conférer Un emploi d'agent scientifique est à conférer aux Archives de l'Etat à Huy. Les candidats doivent remplir les conditions d'accès générales suivantes : - être belge ou citoyen de l'Union européenne; - jouir des droits civils et politiques; - avoir satisfait aux lois sur la milice; - être d'une conduite répondant aux exigences de l'emploi sollicité. Le profil de cet emploi, y compris les aptitudes scientifiques spéciales auxquelles les candidats doivent répondre, ont été déterminés comme suit. Ce poste est accessible à des candidats du rôle linguistique français ou pouvant être inscrits sur ce rôle linguistique. Les candidats doivent être porteurs du diplôme de licencié en philosophie et lettres (histoire moderne). Ils doivent avoir rédigé, à l'aide d'archives, un mémoire de licence et/ou thèse de doctorat concernant les institutions de la principauté de Liège ou de la province de Liège. La préférence sera donnée au candidat qui par ses publications a prouvé s'être familiarisé avec l'histoire des institutions appartenant au ressort des Archives de l'Etat à Huy. Les candidats doivent avoir de l'expérience en matière de l'utilisation de l'informatique dans la recherche historique et plus spécialement la création de bases de données (de préférence connaissance de Microsoft Office, Word, Access, Excel). Les candidats seront évalués sur leur connaissance. Les candidats prouveront par un examen de traduction leur connaissance du néerlandais et de l'anglais. La connaissance de l'allemand est précieuse. Durant son premier mandat, le candidat retenu devra suivre la formation archivistique habituelle - tant à l'étranger qu'aux Archives générales du Royaume - ainsi que la formation dans le domaine de l'informatique. Les candidats doivent posséder un permis de conduire B pour pouvoir effectuer des inspections des archives. Si, lors de son recrutement, le (la) candidat(e) retenu(e) ne possède pas un diplôme de docteur, la nomination définitive éventuelle pourra seulement être accordée à condition que l'intéressé(e) ait obtenu ledit diplôme ou justifié, dans la discipline scientifique à laquelle appartient la fonction, de travaux scientifiques jugés comparables à une dissertation de doctorat par un avis favorable et motivé du Jury de Recrutement et de Promotion des Archives générales du Royaume et Archives de l'Etat dans les Provinces. Par ailleurs, la nomination définitive ne pourra seulement être accordée à l'intéressé(e) que lorsqu'il (elle) aura terminé les mandats nécessaires dont chacun est suivi par un avis du jury précité sur les mérites scientifiques de l'agent intéressé. En application des dispositions statutaires, l'octroi de mandats est limité à une période de dix ans au total. Les diplômes exigés doivent être des diplômes de fin d'études délivrés après quatre ans d'études au moins par une université ou par un établissement y assimilé par une des Communautés ou par un jury institué par l'Etat ou une des Communautés pour la collation des grades académiques. En cas de recrutement d'un citoyen de l'Union européenne porteur d'un diplôme visé au paragraphe précédent, délivré par un établissement d'enseignement autre qu'un établissement belge, le Jury de Recrutement et de Promotion des Archives générales du Royaume et Archives de l'Etat dans les Provinces vérifiera préalablement, conformément à la procédure statutaire définie, la validité du diplôme présenté par le candidat. Les candidats doivent remplir la condition de nationalité le dernier jour du délai fixé pour l'introduction des candidatures au plus tard. Le même jour, ils doivent : 1° avoir obtenu le diplôme requis; il est également nécessaire que le candidat dont la langue véhiculaire des études n'était pas le français, ait obtenu au plus tard à cette date le certificat de connaissances linguistiques délivré par le SELOR, Bureau de Sélection de l'Administration fédérale - <0;45>l'ancien Secrétariat permanent de Recrutement - <0;45>(quartier Esplanade, rue Montagne de l'Oratoire 20, 1000 Bruxelles), prouvant qu'il a la connaissance linguistique requise pour les emplois du niveau 1 du cadre linguistique où l'emploi sollicité est à conférer; ledit certificat de connaissances linguistiques est alors requis pour déterminer le rôle linguistique auquel le candidat peut être inscrit; 2° remplir les conditions fixées par rapport aux profil et aptitudes scientifiques spéciales requises.
Nadere inlichtingen omtrent deze betrekking, de bezoldiging, enz., Des renseignements complémentaires concernant cet emploi, le
kunnen bij voormelde instelling ingewonnen worden (Algemeen traitement, etc., peuvent être obtenus à l'établissement précité
Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën, Ruisbroekstraat 2-6, (Archives générales du Royaume et Archives de l'Etat dans les
1000 Brussel). Provinces, rue de Ruysbroeck 2-6, 1000 Bruxelles).
De kandidaturen moeten, samen met een curriculum vitae, een voor Les candidatures accompagnées d'un curriculum vitae, d'une copie
certifiée conforme du diplôme exigé et d'une liste des travaux
eensluidend verklaard afschrift van het vereiste diploma en een lijst scientifiques éventuellement publiés, doivent être adressées par
van de eventueel gepubliceerde wetenschappelijke werken, binnen 30 kalenderdagen volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad, bij aangetekend schrijven gericht worden aan heer G. Auquier, Hoofd van de Dienst Human Resources van de Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden, Wetenschapsstraat 8 (1ste verdieping), 1000 Brussel. In de kandidatuur dient uitdrukkelijk het adres te worden medegedeeld waar de kandidaat de aangetekende brief zal kunnen in ontvangst nemen waarmede hem/haar kennis zal worden gegeven van zijn/haar plaats in de rangschikking der kandidaten; elke wijziging van dit adres dient onmiddellijk te worden medegedeeld. lettre recommandée, dans les 30 jours calendrier à compter de la publication du présent avis au Moniteur belge, à M. G. Auquier, Chef du Service des Ressources Humaines des Services fédéraux des affaires scientifiques, techniques et culturelles, rue de la Science 8 (1er étage), 1000 Bruxelles. Dans sa candidature le candidat doit indiquer explicitement l'adresse à laquelle il/elle acceptera la lettre recommandée lui informant de sa place dans le classement des candidats; chaque modification de cette adresse doit être communiquée sans retard.
(De pers wordt verzocht dit bericht op te nemen.) (La presse est invitée à reproduire le présent avis.)
^