Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Decreet van 04/06/2010
← Terug naar "Interpretatieve omzendbrief betreffende de definitie van "gestationeerd vliegtuig" in artikel 1bis van het decreet van 23 juni 1994 betreffende de oprichting en de uitbating van de onder het Waalse Gewest ressorterende luchthavens en vliegvelden "
Interpretatieve omzendbrief betreffende de definitie van "gestationeerd vliegtuig" in artikel 1bis van het decreet van 23 juni 1994 betreffende de oprichting en de uitbating van de onder het Waalse Gewest ressorterende luchthavens en vliegvelden Circulaire interprétative concernant la définition d'"avion basé" de l'article 1erbis du décret du 23 juin 1994 relatif à la création et à l'exploitation des aéroports et aérodromes relevant de la Région wallonne
WAALSE OVERHEIDSDIENST 4 JUNI 2010. - Interpretatieve omzendbrief betreffende de definitie van "gestationeerd vliegtuig" in artikel 1bis van het decreet van 23 juni 1994 betreffende de oprichting en de uitbating van de onder het Waalse Gewest ressorterende luchthavens en vliegvelden Deze omzendbrief heeft als doel het begrip "gestationeerd vliegtuig" in artikel 1bis van het decreet van 23 juni 1994 betreffende de oprichting en de uitbating van de onder het Waalse Gewest ressorterende luchthavens en vliegvelden nader te bepalen. De definitie van artikel 1bis bepaalt dat "onder "gestationeerd vliegtuig" wordt verstaan het vliegtuig dat gewoonlijk voorzien is om op de luchthaven van Charleroi-Brussel-Zuid vóór zijn sluitingsuur te landen en om er de volgende dag van weer te vertrekken." Het woord "gewoonlijk" is onvoldoende duidelijk en is vatbaar voor interpretatie. Onder het woord gewoonlijk wordt verstaan "overeenkomstig de dagelijkse vluchtplanning". De definitie van gestationeerd vliegtuig verwijst naar een officieel document en is dus niet meer vatbaar voor vrije interpretatie. Het begrip gestationeerd vliegtuig omvat de "reserve" vliegtuigen. Deze vliegtuigen worden hier ondergebracht door de luchtvaartmaatschappijen gevestigd in Charleroi en moeten de eventuele technische defecten van de gestationeerde vliegtuigen dekken. Deze omzendbrief wordt bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad. SERVICE PUBLIC DE WALLONIE 4 JUIN 2010. - Circulaire interprétative concernant la définition d'"avion basé" de l'article 1erbis du décret du 23 juin 1994 relatif à la création et à l'exploitation des aéroports et aérodromes relevant de la Région wallonne La présente circulaire a pour objectif de préciser la notion d'avion basé de l'article 1erbis du décret du 23 juin 1994 relatif à la création et à l'exportation des aéroports et aérodromes relevant de la Région wallon. La définition de l'article 1erbis stipule que "par "avion basé", on entend l'avion qui, de manière habituelle, est programmé pour atterrir à l'aéroport de Charleroi-Bruxelles Sud avant l'heure de fermeture de celui-ci et en repartir le lendemain." L'expression "de manière habituelle" n'est pas suffisamment claire et laisse libre cours à l'interprétation. Par les termes de manière habituelle il faut entendre "conformément au planning journalier de vol". La définition de l'avion basé fait ainsi référence à un document officiel et ne permet plus une interprétation libre. La notion d'avion basé recouvre les avions "en réserve". Ce sont des avions placés par les compagnies aériennes basées à Charleroi et sont destinés à couvrir les pannes techniques éventuelles des avions basés. La présente circulaire est publiée au Moniteur belge .
Namen, 4 juni 2010. Namur, le 4 juin 2010.
De Minister van Begroting, Financiën, Tewerkstelling, Vorming en Le Ministre du Budget, des Finances, de l'Emploi, de la Formation et
Sport, des Sports,
A. ANTOINE A. ANTOINE
^