Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 19/01/2022
← Terug naar "Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot toekenning van 16 bijkomende lestijden aan één schoolinrichting voor gewoon secundair onderwijs, met toepassing van artikel 7 van het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de taal niet beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, voor het schooljaar 2021-2022 "
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot toekenning van 16 bijkomende lestijden aan één schoolinrichting voor gewoon secundair onderwijs, met toepassing van artikel 7 van het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de taal niet beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, voor het schooljaar 2021-2022 Arrêté du Gouvernement de la Communauté française octroyant 16 périodes supplémentaires à un établissement scolaire d'enseignement secondaire ordinaire en application de l'article 7 du décret du 7 février 2019 visant à l'accueil, la scolarisation et l'accompagnement des élèves qui ne maîtrisent pas la langue de l'enseignement dans l'enseignement organisé ou subventionné par la Communauté française, pour l'année scolaire 2021-2022
MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP MINISTERE DE LA COMMUNAUTE FRANÇAISE
19 JANUARI 2022. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap 19 JANVIER 2022. - Arrêté du Gouvernement de la Communauté française
tot toekenning van 16 bijkomende lestijden aan één schoolinrichting octroyant 16 périodes supplémentaires à un établissement scolaire
voor gewoon secundair onderwijs, met toepassing van artikel 7 van het d'enseignement secondaire ordinaire en application de l'article 7 du
decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie décret du 7 février 2019 visant à l'accueil, la scolarisation et
en de begeleiding van leerlingen die de taal niet beheersen in het l'accompagnement des élèves qui ne maîtrisent pas la langue de
onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, l'enseignement dans l'enseignement organisé ou subventionné par la
voor het schooljaar 2021-2022 Communauté française, pour l'année scolaire 2021-2022
De Regering van de Franse Gemeenschap, Le Gouvernement de la Communauté française,
Gelet op het decreet van 7 februari 2019 betreffende het onthaal, de Vu le décret du 7 février 2019 visant à l'accueil, la scolarisation et
scholarisatie en de begeleiding van leerlingen die de taal niet l'accompagnement des élèves qui ne maîtrisent pas la langue de
beheersen in het onderwijs georganiseerd of gesubsidieerd door de l'enseignement dans l'enseignement organisé ou subventionné par la
Franse Gemeenschap, inzonderheid op de artikelen 2, 10°, 6 § 3 en 7; Communauté française, articles 2,10°, 6, § 3, et 7 ;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 17 december 2021 ; Vu l'avis de l'Inspection des Finances, donné le 17 décembre 2021 ;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 19 januari 2022 ; Vu l'accord du Ministre du Budget, donné le 19 janvier 2022 ;
Op de voordracht van de Minister van Onderwijs ; Sur la proposition de la Ministre de l'Education ;
Na beraadslaging, Après délibération,
Besluit : Arrête :

Article 1er.Le Gouvernement octroie, pour l'année scolaire 2021-2022,

Artikel 1.De Regering kent, voor het schooljaar 2021-2022, 16

16 périodes supplémentaires pour l'organisation du dispositif
bijkomende lestijden toe voor de organisatie van het opvangstelsel en d'accueil et de scolarisation des élèves primo-arrivants et assimilés,
de scholarisatie van nieuwkomers (leerlingen) en gelijkgestelde en application de l'article 7 du décret du 7 février 2019 visant à
leerlingen, met toepassing van artikel 7 van het decreet van 7 l'accueil, la scolarisation et l'accompagnement des élèves qui ne
februari 2019 betreffende het onthaal, de scholarisatie en de maîtrisent pas la langue de l'enseignement dans l'enseignement
begeleiding van leerlingen die de taal niet beheersen in het onderwijs organisé ou subventionné par la Communauté française, réparties au
georganiseerd of gesubsidieerd door de Franse Gemeenschap, verdeeld bénéfice de l'établissement d'enseignement secondaire ordinaire
ten voordele van de volgende inrichting voor gewoon secundair
onderwijs in het Waals Gewest : FASE 1902 - Institut Provincial suivant en Région wallonne : FASE 1902 - Institut Provincial
d'Enseignement Secondaire de Herstal, Rue du Grand Puits, 66, te 4040 d'Enseignement Secondaire de Herstal, Rue du Grand Puits, 66, à 4040
HERSTAL, 16 lestijden waarvan 11 bijkomende forfaitaire lestijden van HERSTAL, 16 périodes, dont 11 périodes forfaitaires supplémentaires du
1 december 2021 tot 30 september 2022, alsook 5 bijkomende aanvullende 1er décembre 2021 au 30 septembre 2022, ainsi que 5 périodes
lestijden van 1 december 2021 tot 15 januari 2022. complémentaires supplémentaires du 1er décembre 2021 au 15 janvier

Art. 2.De Minister van Onderwijs is belast met de uitvoering van dit

2022.

Art. 2.La Ministre de l'Education est chargée de l'exécution du

besluit. présent arrêté.

Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 1 december 2021.

Art. 3.Le présent arrêté produit ses effets le 1er décembre 2021.

Brussel, 19 januari 2022. Bruxelles, le 19 janvier 2022.
De Minister-President, Le Ministre-Président,
P.-Y. JEHOLET P.-Y. JEHOLET
De Minister van Onderwijs, La Ministre de l'Education,
C. DESIR C. DESIR
^