Etaamb.openjustice.be
Erratum
gepubliceerd op 14 april 2023

Vorming van 2 **** bij de **** - 2023 ****1/1/**** en 2023 ****1/1/**** (**** reserve). - Erratum In het Belgisch Staatsblad van 21 februari 2023, eerste editie, pagina 24461, moet punt(...) ****. SELECTIEPROCEDURE De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit min(...)

bron
gegevensbeschermingsautoriteit
numac
2023041624
pub.
14/04/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

****


Vorming van 2 **** bij de **** - 2023 ****1/1/**** (**** reserve) en 2023 ****1/1/**** (**** reserve). - Erratum In het Belgisch Staatsblad van 21 februari 2023, eerste editie, pagina 24461, moet punt ****. SELECTIEPROCEDURE worden vervangen door de volgende tekst: ****. SELECTIEPROCEDURE De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen.

De proeven bestaan uit: - eerste fase: schriftelijke proef algemene kennis; - tweede fase: specifieke mondelinge proef (met of zonder schriftelijke voorbereiding) afhankelijk van de betrokken directie van de te vervullen functies.

Voor de schriftelijke proef algemene kennis (eerste fase) wordt **** van een **** waarbij de punten op basis van de volgende elementen worden toegekend: ? voor elk correct antwoord krijgt **** 1 punt; ? voor elk foutief antwoord wordt 0.5 punt afgetrokken; ? voor elk ontbrekend antwoord, worden geen punten toegekend of afgetrokken.

Afhankelijk van het aantal vragen worden de punten voor deze eerste fase omgezet in een score op 20 punten. De kandidaat moet 12 punten behalen om te slagen.

Iedere kandidaat die een score gelijk aan of hoger dan 12/20 behaalt voor deze eerste fase, wordt op een **** met rangschikking van resultaten geplaatst. **** **** blijft 1 jaar geldig (maximaal 2 keer te verlengen met 6 maanden).

Het resultaat van deze eerste fase wordt niet in aanmerking genomen in de tweede fase, die bestaat uit een specifieke mondelinge proef (met of zonder schriftelijke voorbereiding) afhankelijk van de betrokken directie van de te vervullen functies.

Afhankelijk van het aantal te vervullen functies per directie binnen de **** en op basis van de opgestelde ****, zal de Autoriteit specifieke mondelinge proeven (met of zonder schriftelijke voorbereiding) per directie organiseren. De specifieke functies worden aangeboden aan de eerste **** kandidaten op de ****.

In het geval van 1-3 specifieke functies, worden 5 kandidaten uitgenodigd. Bij 4-9 specifieke functies worden 15 kandidaten uitgenodigd, en bij 10-15 specifieke functies worden 20 kandidaten uitgenodigd.

Tijdens de specifieke mondelinge proef (met of zonder schriftelijke voorbereiding - tweede fase) kan de kandidaat zijn kennis, vaardigheden en motivatie met betrekking tot de specifieke functie aantonen. **** fase wordt beoordeeld op 20 punten. De kandidaat moet 12 punten behalen om te slagen.

Na de tweede fase wordt per directie een proces-verbaal opgesteld met **** de rangschikking van de kandidaten en met vermelding van het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Deze rangschikking telt 2 groepen: **** = geschikt en geslaagd, **** = minder geschikt en geslaagd. In voorkomend geval wordt binnen elke groep een **** opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat. Kandidaten die niet slagen en/of niet geschikt bevonden worden, worden niet gerangschikt.

De rangschikkingen per directie zullen eerst uitgeput worden bij **** van nieuwe specifieke functies binnen de desbetreffende directies. Het is pas wanneer een rangschikking is uitgeput, dat er voor die desbetreffende directie terug specifieke mondelinge proeven gehouden zullen worden met de beste **** personen uit de **** op basis van de eerste fase met het oog op het bekomen van een nieuwe rangschikking voor deze directie die eerst zal worden uitgeput alvorens de **** op basis van de eerste fase terug aan te spreken. De rangschikkingen op basis van de tweede fase blijven, tenzij uitgeput, geldig voor zolang de **** op basis van de eerste fase geldig is.

Iedere kandidaat die niet voor een specifieke mondelinge proef (met of zonder schriftelijke voorbereiding) slaagt, behoudt zijn plaats op de **** van de eerste fase. Een kandidaat die na de tweede fase als niet geschikt wordt beoordeeld voor een bepaalde directie, behoudt zijn plaats op de **** voor eventuele geopende plaatsen in andere directies maar kan voor de gehele geldigheidsduur van de **** niet meer opgeroepen worden voor een mondelinge proef van de directie die hem/haar als ongeschikt beoordeelde. Iedere kandidaat die afziet van deelname aan de specifieke mondeling proef (met of zonder schriftelijke voorbereiding), behoudt zijn plaats op de **** van de eerste fase, tenzij hij/zij de laatste overgebleven kandidaat is. In dat geval wordt deze **** opgeheven.

Iedere kandidaat in een rangschikking ten gevolge van de tweede fase die afziet van het opnemen van een specifieke functie, blijft zijn plaats in deze rangschikking behouden, tenzij hij/zij de laatste overgebleven kandidaat is op het moment dat een specifieke functie wordt aangeboden. In dat geval keert de kandidaat terug naar de **** van de eerste fase.

Kandidaten, gerangschikt in de **** op basis van de eerste fase of in een rangschikking op basis van de tweede fase, behouden hun plaats in de rangschikking(en) indien zij op contractuele basis zouden worden aangeworven binnen de **** (bijvoorbeeld in het kader van een ****).

^