Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 08 november 2023

Werft aan 1 boekhouder door middel van een vergelijkend examen Wie zijn wij? Het Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens (FIRM) is een onafhankelijke instelling die, in samenwerking met andere organisaties, waakt over het respe(...) Het FIRM heeft momenteel een federale bevoegdheid en een residueel mandaat. Voor meer informatie(...)

bron
federaal instituut voor de bescherming en bevordering van de rechten van de mens
numac
2023046840
pub.
08/11/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERAAL INSTITUUT VOOR DE BESCHERMING EN BEVORDERING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS


Werft aan 1 boekhouder (v/m/x) door middel van een vergelijkend examen Wie zijn wij? Het Federaal Instituut voor de Rechten van de Mens (FIRM) is een onafhankelijke instelling die, in samenwerking met andere organisaties, waakt over het respect, de kennis en de bewustwording van de mensenrechten in België. Het FIRM werd opgericht bij de wet van 12 mei 2019Relevante gevonden documenten type wet prom. 12/05/2019 pub. 21/06/2019 numac 2019012931 bron federale overheidsdienst justitie Wet tot oprichting van een Federaal Instituut voor de bescherming en de bevordering van de rechten van de mens sluiten om België te voorzien van een nationaal instituut voor de mensenrechten (NHRI) in overeenstemming met de Principes van Parijs.

Het FIRM heeft momenteel een federale bevoegdheid en een residueel mandaat.

Voor meer informatie: www.federaalinstituutmensenrechten.be/nl Uw taken Met een enthousiaste, eigentijdse en geïntegreerde aanpak draagt u bij aan de ontwikkeling van de FIRM als een efficiënte en effectieve instelling, die een cultuur van respect, transparantie en waardering voor haar personeel bevordert.

Het team zal eind 2023 ongeveer twintig medewerkers tellen.

Als boekhouder werkt u onder toezicht van de verantwoordelijke HR-Administratie. U assisteert haar en de directeur bij het beheer van de boekhoudkundige en financiële aspecten van het instituut.

Uw taken kunnen het volgende omvatten: ? Beheer van de boekhouding van het instituut (algemeen en budgetair): controle van journalen en grootboeken, codering van facturen en bankafschriften, voorbereiding van betalingen, boekhoudkundige afstemmingen, boekingen voor diverse transacties, controle en toezicht op bestellingen en facturen, enz. ? Uitwerken van de interne boekhoudkundige en budgettaire processen en procedures van het instituut en ontwikkeling van dashboards voor boekhouding en financieel toezicht ? Voorbereiden van de dotatieaanvraag, de jaarlijkse begroting en de aanpassingen daarvan, alsmede de veranwtoording daarvan, op basis van instructies van de directie en het hoofd HR-Admin, opstellen van de periodiek en jaarlijke uitgavenstaat en de historiek daarvan. ? Beheer van periodieke financiële rapporten en naleving van de termijnen daarvoor ? Beheer en opvolgen van boekhoudkundige, fiscale en andere administratieve formaliteiten die van toepassing zijn op het instituut en het onderhouden van contacten op dit gebied met externe dienstverleners zoals het sociaal secretariaat van Persopoint. ? Voorbereiding en coördinatie van de jaarlijkse audit ? Deelname, opvolgen op en coördineren van eventuele financiering(saanvrag)en in het kader van mogelijke nationale of internationale projectoproepen ? Administratieve follow-up, diverse coderingen en classement En elke andere taak op verzoek van de verantwoordelijke HR-Administratie.

Uw profiel Noodzakelijke voorwaarden: ? U beschikt over een diploma hoger onderwijs van het korte type (niveau bachelor) in boekhouding ? U heeft tussen 3 en 10 jaar werkervaring op het gebied van boekhouding en budgettering, opgedaan in een boekhoudkundige/financiële afdeling/dienst ? U heeft een zeer goede kennis van Frans en Nederlands: een C2-niveau in een van de twee talen en ten minste een B-niveau in de andere (CEFR) ? U heeft het recht om in België te werken Technische vaardigheden en competenties: ? Goede kennis van IT-toepassingen (voornamelijk Excel) ? Kennis van het boekhoudprogramma BOB ? Kennis van algemene boekhoudprincipes ? Zeer goede kennis inzake opstelling en opvolgig van budgetten ? Bereidheid om snel kennis te verwerven van boekhoudkundige bepalingen eigen aan dotatiegrechtigde instellingen ? Bereidheid om mogelijk en gedeeltelijk te werken met een of meer andere dotatiegerechtigde instellingen, afhankelijk van de evolutie van de eigen werklast van het FIRM ? Flexibel zijn in de uitvoering van taken en proactief/autonoom zijn ? Loyauteit, zorgvuldigheid, precisie, discretie en inzet tonen ? Goede synthetische en redactionele vaardigheden ? Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid Wat bieden we aan? ? Een boeiende functie, waarin u vernieuwend werk kan doen in een team met enthousiaste mensen ? Een voltijdse statutaire functie op B-niveau met een proeftijd van één jaar, gekoppeld aan weddeschaal B8/1. Brutomaandsalaris na indexering: € 3.944,34 (salaristrap 0 = minimum) tot € 6.922,2 (salaristrap 30 = maximum). ? Een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen (hospitalisatieverzekering; taalpremie; gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; schooltoelage; aangepaste telecommunicatiemiddelen; maaltijdcheques (na een periode van 3 maanden)) ? Mogelijkheid tot telewerken en flexibele werktijden ? Werkplaats: Leuvenseweg 48, 1000 Brussel. De kantoren zijn bereikbaar per lift ? Startdatum: zo spoedig mogelijk Gelijke kansen en diversiteit Ons personeelsbeleid is gebaseerd op diversiteit en gelijke kansen.

Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten, ongeacht leeftijd, geslacht, afkomst, geloofsovertuiging, handicap, nationaliteit, enz.

Kandidaten met een handicap, leermoeilijkheden of ziekte Ook als u niet over een geldig getuigschrift beschikt, kunt u om een redelijke aanpassing van de selectieprocedure verzoeken. U kan een beschrijving geven van uw handicap/ziekte/leerprobleem en ook aangeven welke aanpassingen kunnen worden gedaan om u te helpen. Het FIRM zal zich inspannen om u deze ook tijdens uw tewerkstelling ter beschikking te stellen.

Hoe verloopt de selectie? Na een voorselectie van de ontvangen kandidaturen zullen de kandidaten die het best aan het vereiste profiel voldoen, worden uitgenodigd voor een schriftelijke, (eventueel virtuele) test en, na een tweede selectie, voor een mondeling interview tijdens hetwelk hun kennis en vaardigheden zullen worden getest.

Het specifieke examenreglement is op aanvraag verkrijgbaar via het volgende e-mailadres: Virginie.Vanschoor@selecthr.be Hoe solliciteren? U kan solliciteren door het online sollicitatieformulier op onze website in te vullen: https://www.select-jobs.be/Items/nl-BE/Jobs/Finance/boekhouder-vmx Uw aanvraag moet uiterlijk op 20 november 2023 worden ingediend en moet volgende drie elementen omvatten ? een gedetailleerd curriculum vitae ? een afzonderlijke motivatiebrief ? een kopie van uw relevante diploma's hoger onderwijs Onvolledige aanvragen worden niet in aanmerking genomen.

U kan solliciteren in het Frans of het Nederlands. U ontvangt een elektronisch ontvangstbericht van uw aanvraag zodra uw volledige aanvraag via het onlineformulier is ingediend.

Als dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via het e-mailadres Virginie.Vanschoor@selecthr.be Nog vragen over deze functie? Voor meer informatie kan u contact opnemen met Virginie.Vanschoor@selecthr.be Gegevensbescherming In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming zal het FIRM alleen persoonsgegevens verwerken die noodzakelijk zijn voor de aanwerving en de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat voor de functie. Deze gegevens zullen alleen worden bewaard om het te nemen besluit te rechtvaardigen.

^