Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 27 april 2022

Oproep tot kandidaatstelling via intraregionale mobiliteit. - Nederlandstalige directeur voor de directie « personeel en organisatie » De Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij doet een oproep tot kandidaatstelling via intraregionale m Droom je van werken in een innovatieve en stabiele organisatie? Vind je betaalbare, duurzame en kwa(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2022031779
pub.
27/04/2022
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Oproep tot kandidaatstelling via intraregionale mobiliteit. - Nederlandstalige directeur voor de directie « personeel en organisatie » De Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij doet een oproep tot kandidaatstelling via intraregionale mobiliteit voor een betrekking van Directeur (A3) van de directie « Personeel en Organisatie ».

Droom je van werken in een innovatieve en stabiele organisatie? Vind je betaalbare, duurzame en kwaliteitsvolle huisvesting een basisrecht? Wil je meebouwen aan het Brussels gewest van morgen? Twijfel niet langer en kom werken bij de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij (BGHM) ! De BGHM streeft ernaar een open, innoverende en voorbeeldige organisatie te zijn, die bijdraagt tot de uitbreiding van het aanbod en de verbetering van de kwaliteit van sociale huisvesting in Brussel. De BGHM is een warme organisatie die het welzijn van haar 170 werknemers centraal stelt, daarom behaalde zij al drie jaar op rij het label Great Place to Work.

Door haar vernieuwende aanpak en expertise draagt de BGHM bij tot de ontwikkeling en bevordering van sociale huisvesting in het Brussels gewest. Ze ondersteunt en stimuleert haar partners door hen realiseerbare en inclusieve oplossingen aan te bieden. Doorheen haar talrijke bouw-, renovatie-, kunst- en sociale projecten, bouwt de BGHM samen met de sector aan sterke wijken waar iedereen de kans krijgt om hun levenskwaliteit te verbeteren.

Om deze vernieuwde strategie en doelstellingen te realiseren zijn de HR-aspecten en een doorgedreven veranderingsbegeleiding van het personeel essentieel. Deze vormen immers een noodzakelijke hefboom om de ambities van de instelling en bij uitbreiding te sector te kunnen realiseren. In het HR beleid ligt immers het succes van morgen! Daarom engageert de BGHM zich in haar beheersovereenkomst ( 2021-2025) om de volgende 5 jaren te werken rond deze 3 doelstellingen: 1. Een interne cultuur ontwikkelen die gestoeld is op autonomie, responsabilisering en menselijk leiderschap;2. Een moderne digitale werkomgeving uitbouwen die inspeelt op de behoeften van de vakgebieden en die de ontwikkeling van een "papiervrije" cultuur mogelijk maakt;3. De creatie van nieuwe werkruimten nastreven. Wij zijn daarom op zoek naar een ervaren HR-directeur die samen met de algemene directie deze vernieuwde strategie en doelstellingen zal uitvoeren.

Functiebeschrijving: De Directie Personeel en Organisatie telt in totaal 20 medewerkers en bestaat uit drie diensten: Menselijk kapitaal, ICT en Logistiek. Deze teams worden aangestuurd door drie coördinatoren.

Je hebt verschillende verantwoordelijkheden: leidinggevende, coach, change manager, intern adviseur, contactpersoon, kennisbeheerder.

Als leidinggevende zet je de strategische doelstellingen om in operationele doelstellingen voor de dienst en zorg je ervoor dat deze worden behaald.

Als coach motiveer en begeleid je de medewerkers bij hun activiteiten en hun ontwikkeling zodat zij hun competenties optimaal kunnen inzetten en zich kunnen ontplooien.

Als change manager ben je mee verantwoordelijk voor het vlot verloop van veranderingen binnen de organisatie. Je draagt bij tot de uitvoering van een transversaal programma voor de BGHM dat de uitvoering van NWoW mogelijk zal maken.

Het transversale programma omvat Bricks (werkplekken, nieuwe kantoren en efficiënt gebruik van gebouwen), Bytes (modernisering van IT-instrumenten, digitalisering en procesveranderingen) en Behavior (bedrijfscultuur, veranderingsmanagement, innovatieve werkorganisatie, enz.) Als intern adviseur geef je advies over je domein en de activiteiten en zo help je de organisatie bij het bepalen van de strategie.

Als contactpersoon onderhoud je de relaties met de partners en de klanten om te zorgen voor een vlotte informatie-uitwisseling en een goede vertegenwoordiging van de dienst.

Als kennisbeheerder integreer je recente evoluties en nieuwe reglementering in de managementprocedures en -methodes. Zo blijf je de werking van de dienst continu verbeteren en ontwikkelen.

Deelnemingsvoorwaarden : - Vastbenoemd ambtenaar of statutair stagiair van niveau A zijn - Minstens 6 jaar niveauanciënniteit kunnen aantonen, waarvan minstens 3 jaar als teambeheerder - Zich in een administratieve stand van dienstactiviteit bevinden - Bij de laatste evaluatie de vermelding « gunstig » hebben gekregen Vereiste ervaring : Relevante beroepservaring van minimaal 6 jaar waarvan ten minste: ? 3 jaar in het domein van strategische management waarin u ten minste 2 van de 4 volgende taken heeft verricht: O Ontwikkelen en implementeren van een HR beleid inzake de ontwikkeling van competentie en/of talentenontwikkeling en/of leiderschapsontwikkeling.

O Ontwikkelen en implementeren van strategieën om middellange - en lange termijndoelstellingen te behalen.

O Actieplannen in logische stappen, binnen de beschikbare tijd en in functie van de prioriteiten uitwerken.

O Initialiseren en/of beheren en/of opvolgen van processen rond New Way of Working. ? 3 jaar als directe leidinggevende waarbij je een team aanstuurt.

Termijn en vormvereisten voor de indiening van de kandidatuur: Geïnteresseerden worden verzocht hun kandidatuur binnen een termijn van 20 kalender dagen per aangetekende brief toe te sturen aan de Voorzitter van de Directieraad, de heer Yves Lemmens. (Deze termijn gaat in de dag waarop de oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad wordt gepubliceerd).

De kandidaturen dienen een motivatiebrief te bevatten alsook een uiteenzetting van de aanspraken en ervaring die de kandidaat laat gelden om voor de betrekking te kandideren. Daarvoor moet de kandidaat gebruikmaken van een gestandaardiseerd cv (1).

Contactgegevens: Mevrouw Marie VANDAELE, coördinator cel Menselijke Kapitaal - mvandaele@slrb.brussels _______ Nota (1) Een exemplaar van het gestandaardiseerd cv kan worden bekomen bij mevrouw Vandaele, coördinator cel Menselijke Kapitaal van de BGHM. Mail: mvandaele@slrb.brussels

^