gepubliceerd op 22 oktober 2021
Kandidaten voor de leidende functies van de Waalse administratie en de Federatie Wallonië-Brussel. - Cyclus 3 van het Certificaat "Management Overheidsbesturen": oproep tot het indienen van kandidaturen 1. Mandaa(...) Sinds de hervorming van de mandatenregeling in de Federatie Wallonië-Brussel en in het Waals Gewest(...)
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BELEID EN ONDERSTEUNING
Kandidaten voor de leidende functies van de Waalse administratie en de Federatie Wallonië-Brussel. - Cyclus 3 van het Certificaat "Management Overheidsbesturen": oproep tot het indienen van kandidaturen (Ref.
SELOR AFC21701) 1. Mandaatregeling: oprichting van een kandidatenpool Sinds de hervorming van de mandatenregeling in de Federatie Wallonië-Brussel en in het Waals Gewest in 2014 dient eenieder die zich kandidaat stelt voor een mandaatbetrekking in de diensten ervan en in de openbare instellingen, deel uit te maken van een reserve, "pool" genoemd.Deze pool is toegankelijk voor de houders van het Certificaat "Management Overheidsbesturen", verstrekt door de "Ecole publique d'administration publique Wallonie-Bruxelles" (EAP). 2. Verkrijgen van het Certificaat management overheidsbesturen Om het Certificaat "Management Overheidsbesturen" te verkrijgen en toegang te krijgen tot de pool van kandidaat-mandatarissen, is het volgende nodig: 1.slagen voor de proeven van het interuniversitaire certificaat "Management Overheidsbesturen", die georganiseerd worden na beëindiging van een vorming van 190 uren, verstrekt door de Franstalige Belgische universiteiten; 2. slagen voor het examen, georganiseerd door FOD BOSA (Selor). Het programma van het Certificaat "Management Overheidsbesturen" is beschikbaar op de website van de "Ecole publique d'administration" (EAP): Plus d'informations Voor vragen, kunt u de FAQ online raadplegen of indien nodig een mail sturen naar accueil@eap-wb.be 3. Deelnemen aan het vergelijkend toelatingsexamen A Toegangsvoorwaarden Personen die wensen deel te nemen aan de vorming die afgerond wordt met het uitreiken van het interuniversitair certificaat "Management Overheidsbesturen" dienen zich kandidaat te stellen voor het vergelijkend toelatingsexamen voor de vorming. Het maximumaantal deelnemers aan het interuniversitair certificaat "Management Overheidsbesturen" wordt vastgesteld op 35 personen voor de derde cyclus, die doorgaat van april 2022 tot april 2023.
Op de sluitingsdatum van de kandidaturen moeten de kandidaten aan de volgende samengevoegde vereisten voldoen: ? houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau 1 voor de administratie van de Federatie Wallonië-Brussel of tot niveau A voor de administratie van het Waalse Gewest of een vergelijkbaar niveau of laureaat zijn van een overgangsexamen naar een betrekking van deze niveaus (op te laden in je Mijn Selor-account); ? zich kunnen beroepen op een beroepservaring van minstens vijf jaar in het leiden van een team (aan te tonen in de specifieke rubrieken op de website www.selor.be).
B. Nadere inschrijvingsregels Uw sollicitatieformulier dient te worden ingevuld en ingediend via de website www.selor.be, referentie AFC21701 tegen uiterlijk 22 november 2021.
Uw sollicitatieformulier moet op de website www.selor.be via je "Mijn Selor"-account en de volgende bepalingen worden ingediend : 1. Als je nog geen "Mijn Selor"-account hebt, creëer er dan één met je naam, voornaam, volledig adres, geboortedatum, nationaliteit, rijksregisternr.en e-mailadres; 2. Laad een kopie van de vereiste documenten op: diploma dat toegang geeft tot niveau 1 of niveau A of een gelijkwaardig niveau; . En uw taalbrevet grondige kennis van het Frans (Art 7 niv A), indien u uw diploma behaald heeft in een andere taal dan het Frans; . En de beslissing van de Franse Gemeenschap van België waarbij uw buitenlands diploma gelijkwaardig verklaard wordt met het diploma uitgereikt in de Franse Gemeenschap van België indien u uw diploma in het buitenland heeft gekregen; of het getuigschrift van het slagen voor een overgangsexamen naar deze niveaus. 3. Je solliciteert online via je "Mijn Selor"-account.Klikt op de knop "Postuleren" en vult de specifiek voor deze procedure voorziene rubrieken in het Frans.
Wanneer je de specifieke rubrieken ingevuld hebt en op de knop "Opslaan" geklikt hebt, vergeet dan niet je kandidatuur te valideren door op de knop "Mijn kandidatuur valideren" (bovenaan op je scherm) te klikken. Opgelet! Deze knop verschijnt enkel wanneer je voldoende ervaringsjaren ten aanzien van de deelnemingsvoorwaarden hebt vermeld.
Je kan de informatie in je "Mijn Selor"-account en in de specifieke rubrieken tot aan de uiterste inschrijvingsdatum aanpassen. In dit geval, vergeet echter niet om je kandidatuur op te slaan na elke aanpassing in je Mijn Selor-account.
Je kan niet solliciteren via fax, e-mail of elk ander communicatiemiddel.
Bij het niet respecteren van de procedure, zal je kandidatuur niet in aanmerking worden genomen.
C. Selectieproces 1. Verificatie van de ontvankelijkheid van de kandidaturen door FOD BOSA (Selor) (toegangsvoorwaarden en volledigheid van het kandidatendossier).2. Slagen voor twee proeven, georganiseerd door FOD BOSA (Selor) : ? Eerste kennisproef: deze proef heeft betrekking op de voorvereisten die als onontbeerlijk worden beschouwd om de vorming te volgen, waaronder met name de kennis van de openbare instellingen.Na afloop ervan worden er 80 laureaten in nuttige orde gerangschikt om de tweede proef af te leggen; ? Tweede proef, met betrekking tot managementvaardigheden: deze proef bestaat uit een mondelinge algemene test.
Het programma van dit vergelijkend toelatingsexamen, de modaliteiten voor de inschrijving en de nuttige informatie over de selectieprocedure is beschikbaar op de website www.selor.be, referentie AFC21701.
Het inschrijvingsgeld voor de deelnemers aan de vorming bedraagt 835 .
Toepasselijke reglementering - Besluit van de Waalse Regering van 20 mei 2021Relevante gevonden documenten type besluit van de waalse regering prom. 20/05/2021 pub. 02/06/2021 numac 2021041971 bron waalse overheidsdienst Besluit van de Waalse Regering tot wijziging van diverse bepalingen betreffende het getuigschrift management overheidsbesturen sluiten tot wijziging van diverse bepalingen betreffende het getuigschrift management overheidsbesturen - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van diverse bepalingen in verband met getuigschrift management overheidsbesturen in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren en in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 5 december 2008 tot vaststelling van het administratief statuut en het geldelijk statuut van het personeel van "Wallonie-Bruxelles International"