Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 13 december 2019

Stafdienst personeel & organisatie Planning & Selectie DIENSTNOTA GERICHT AAN VASTBENOEMDE AMBTENAREN VAN NIVEAU C VAN FOD BINNENLANDSE ZAKEN - DIE GESLAAGD ZIJN VOOR HET ALGEMEEN GEDEELTE VOOR OVERGANG NAAR NIVEAU B OF NAAR NIVEAU OF - DIE BESCHIKKEN OVER EEN DIPLOMA DAT TOEGANG GEEFT TOT HET NIVEAU B EN DIE WENSEN DEEL TE(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2019042822
pub.
13/12/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Stafdienst personeel & organisatie Planning & Selectie DIENSTNOTA GERICHT AAN VASTBENOEMDE AMBTENAREN VAN NIVEAU C VAN FOD BINNENLANDSE ZAKEN - DIE GESLAAGD ZIJN VOOR HET ALGEMEEN GEDEELTE VOOR OVERGANG NAAR NIVEAU B OF NAAR NIVEAU A OF - DIE BESCHIKKEN OVER EEN DIPLOMA DAT TOEGANG GEEFT TOT HET NIVEAU B EN DIE WENSEN DEEL TE NEMEN AAN EEN VERGELIJKENDE SELECTIE VOOR OVERGANG NAAR NIVEAU B Betreft : inschrijving voor het bijzonder gedeelte van de vergelijkende selectie voor overgang naar het niveau B voor volgende functies: - BNG19157 - Dossierbeheerder - BNG19158 - Teamchef - BNG19159 - P&O deskundige - BNG19160 - Permantiedeskundige - BNG19173 - ICT deskundige Hierbij deel ik u mee dat het Selectiebureau van de Federale Overheid (Selor) 5 bijzondere gedeelten van de vergelijkende selectie voor overgang naar het niveau B zal organiseren.

De mogelijkheid tot inschrijving zal lopen van 13 december 2019 tot 15 januari 2020.

Op dit ogenblik kunt u zich enkel inschrijven voor het bijzonder gedeelte. Wie niet geslaagd was in het algemeen gedeelte kan niet deelnemen aan dit bijzonder gedeelte tenzij u een vrijstelling kan genieten (zie verder).

Deelnemingsvoorwaarden : De kandidaten moeten uitdrukkelijk ten laatste op 15 januari 2020 volgende deelnemingsvoorwaarden vervullen: 1. Vast ambtenaar en titularis zijn van een graad van het niveau C (administratief assistent, technisch assistent, veiligheidsassistent, bestuurschef (afgeschafte graad)) 2.Geslaagd zijn voor het algemeen gedeelte van een vergelijkende selectie naar niveau B of een vrijstelling genieten voor het algemeen gedeelte (zie verder) 3. Zich in een administratieve stand bevinden waarin men zijn aanspraken op bevordering kan doen gelden.4. Geen vermelding `onvoldoende' hebben verkregen op het einde van zijn evaluatie. Vrijstelling van het algemeen gedeelte: De vrijstelling van het algemeen gedeelte kan op basis van: - ofwel het slagen voor het algemeen gedeelte of het slagen voor de proeven van de eerste reeksen van de overgang naar niveau A - ofwel een diploma dat toegang geeft tot het niveau B Inhoud van de verschillende selecties: Selor zal 5 verschillende vergelijkende selecties organiseren waarvan de inhoud telkens specifiek gericht is op deze functie. U kan voor elke functie een functiebeschrijving en selectiereglement raadplegen VANAF 13 december 2019 op volgende manier: - BNG19157 - Dossierbeheerder https://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=BNG19157 - BNG19158 - Teamchef https://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=BNG19158 - BNG19159 - P&O deskundige https://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=BNG19159 - BNG19160 - Permantiedeskundige https://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=BNG19160 - BNG19173 - ICT deskundige https://www.selor.be/nl/vacatures/job/?jobCode=BNG19173 Wij raden u aan alle rubrieken van het selectiereglement goed door te nemen alvorens u in te schrijven voor een selectieprocedure. U vindt in elk selectiereglement meer informatie omtrent de gevraagde competenties en de inhoud van de testen die je zal moeten afleggen.

Aangezien het gaat over verschillende profielen zal ook de inhoud van de selectie en de testen die u zal moeten afleggen verschillend zijn.

Indien u zich graag voorbereid op deze testen kan u uitleg over de inhoud ervan terug vinden op de website van Selor via volgende link: http://www.selor.be/nl/testen.

Via het icoon/rubriek "test jezelf" kan je een demotest afleggen.

Inschrijving : U dient zich in te schrijven via de website van Selor door de link naar de functiebeschrijving te volgen en te klikken op de knop "Solliciteren".

Elke laattijdige inschrijving zal worden geweigerd.

Je kandidaat stellen voor een of meerdere bevorderingsselecties is eenvoudig. 1. Klik op de link van de bevorderingsselectie waarvoor je je wil inschrijven om naar de functiebeschrijving te gaan.2. In deze functiebeschrijving klik je vervolgens op de knop `Solliciteren'.3. Je komt terecht op een webpagina waar gevraagd wordt om je in te loggen in jouw persoonlijke `Mijn Selor'-account. o Indien je in het verleden reeds een account hebt aangemaakt, dien je dit account te gebruiken, o Indien je nog geen account hebt, dan dien je er zelf een aan te maken. Je zal dit immers nodig hebben tijdens de volledige bevorderingsprocedure. o Indien je problemen ondervindt bij het aanmaken van een account of bij het inloggen in jouw `Mijn Selor' (bv paswoord vergeten), neem dan contact op met Eefje Deweer via 02/500.20.38 of eefje.deweer@ibz.fgov.be 4. Eens je ingelogd bent in je `Mijn Selor', krijg je een scherm te zien waarin je gevraagd wordt om je inschrijving voor die specifieke bevorderingsselectie te valideren. Duw op deze knop en je ontvangt normaal gezien een bevestiging en een vraag om je online CV te updaten. Dit zal immers gebruikt worden bij de interviews in de laatste fase van de procedure.

Tip: Krijg je na het inloggen in je `Mijn Selor' via je elektronische identiteitskaart niet het scherm te zien waar je gevraagd wordt om je inschrijving te valideren? o Laat dan je `Mijn Selor'-account open staan (terwijl je ingelogd bent), o ga terug naar de mail met de link naar de functiebeschrijving van de bevordering waaraan u wil deelnemen, o klik vervolgens opnieuw op de link zodat de functiebeschrijving opnieuw opent (in een ander tabblad) o en klik vervolgens opnieuw op de knop `Solliciteren'. o Aangezien je reeds ingelogd bent in je `Mijn Selor', krijg je nu normaal gezien het scherm te zien waar je je kandidatuur kan valideren. o Duw op de knop "Mijn kandidatuur valideren" en normaal gezien ben je dan ingeschreven. Je zal gevraagd worden om je Online CV bij te werken. Dit zal gebruikt worden bij de laatste stap van de bevorderingsprocedure (het interview). o Indien je andere specifieke problemen ondervindt in verband met deze bevorderingsselecties, neem dan contact op met Eefje Deweer via 02/500.20.38 of eefje.deweer@ibz.fgov.be Indien u dit wenst, kan u zich voor meerdere selecties inschrijven. U dient voor elke inschrijving op de knop "solliciteren" te klikken.

Let wel op: Indien u slaagt en u wordt bevorderd bent u verplicht een functie op te nemen die in overeenstemming is met het functieprofiel waarvoor u zich kandidaat stelt.

Communicatie omtrent de selectie: Wij wensen er u de aandacht op te trekken dat Selor enkel nog op elektronische manier communiceert. U zal dus geen enkele uitnodiging of resultaat via de gewone post ontvangen. De communicatie van Selor verloopt voortaan alleen nog via het postvak 'Mijn berichten & taken' in "Mijn Selor".

Voor vragen kan u steeds terecht bij de personeelsverantwoordelijke van uw directie-generaal of van uw dienst.

De Directeur P&O, L. SZABO

^