Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 23 december 2011

Hoge Raad voor de Justitie Indienstneming van één adjunct-auditeur De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) wenst een Nederlandstalige adjunct-auditeur in dienst te nemen (m/v). Context van de functie De HRJ is een federaal orgaan met (...) - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten; (...)

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2011009770
pub.
23/12/2011
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


Hoge Raad voor de Justitie Indienstneming van één adjunct-auditeur (m/v) De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) wenst een Nederlandstalige adjunct-auditeur in dienst te nemen (m/v).

Context van de functie De HRJ is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. De HRJ is onder meer belast met : - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten; - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage; - het vaststellen van de richtlijnen voor de opleiding van magistraten; - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan; - het uitvoeren van een externe controle op de werking van het gerechtelijk apparaat en het formuleren van aanbevelingen voor het verbeteren van de werking van de rechterlijke organisatie; - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en -ontwerpen met weerslag op voornoemde werking. (zie www.hrj.be).

Opdracht en verantwoordelijkheden De adjunct-auditeur zal worden toegewezen aan de Dienst van de Benoemings- en aanwijzingscommissies, Nederlandstalige afdeling, waarvan hij het secretariaat zal voeren.

Deze functie houdt de volgende taken in : - voorbereiding van de kandidaatsdossiers voor een voordracht tot een functie in de magistratuur; - voorbereiding van examendossiers in het kader van de selectie van kandidaat-magistraten; - opstellen van juridische nota's en verslagen van werkgroepen; - coördinatie van een ondersteunend administratief team.

U komt terecht in een omgeving met een duidelijke juridische context.

Onregelmatige werkuren zijn inherent aan deze functie, waardoor u soms 's avonds moet werken.

Plaats van tewerkstelling is Louizalaan 65, te 1050 Brussel.

Vereisten A. Algemeen Houder zijn van een licentiaats- of masterdiploma in de rechten;

Burger zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte of van de Zwitserse Bondsstaat;

Een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde functie;

De burgerlijke en politieke rechten genieten.

B. Competenties Persoonlijke competenties : - klantgericht zijn; - goed in team functioneren; - zelfstandig kunnen werken; - flexibel zijn in diverse omstandigheden; - zin hebben voor detail; - zeer punctueel zijn; - vlotte communicatieve vaardigheid in het Nederlands; - zeer goede kennis van het publiek recht, van het administratief recht (in het bijzonder met betrekking tot administratieve geschillen), van de rechterlijke organisatie en van de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Kennis inzake humanresourcesmanagement, beroepservaring in juridische en administratieve materies, evenals een goede kennis van het Frans strekken tot aanbeveling.

Selectieprocedure De selectie gebeurt op basis van het slagen in een sollicitatiegesprek met een jury. Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de functievereisten en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen werkkader en de inhoud van de functie getoetst.

Voorafgaand kan de jury een preselectie maken van de ingezonden kandidaturen op basis van beroepservaring. Eventueel wordt voorafgaand aan het sollicitatiegesprek een schriftelijke proef afgenomen.

De jury is samengesteld uit leden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Arbeidsvoorwaarden - arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur; - de jaarlijkse brutowedde voor een adjunct-auditeur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel € 40.123,27 (of € 25.952,96 (= 100 %) vermenigvuldigd met de huidige index 1,5460); - prestaties verricht bij overheidsdiensten worden in aanmerking genomen voor het bepalen van de anciënniteit in de weddeschaal; - abonnement woon-werkverkeer betaald door de werkgever; - kosteloze hospitalisatieverzekering; - recht op maaltijdcheques.

Inschrijving De kandidaten dienen hun gemotiveerde sollicitatiebrief, vergezeld van een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae, tegen uiterlijk maandag 23 januari 2012 per email job@hrj.be te richten aan de voorzitter van de Hoge Raad voor de Justitie.

^