gepubliceerd op 22 oktober 2020
Betrekking van Sociaal Assistent B1 binnen de Directie Controle bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franse of Nederlandse taalr Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie(...)
GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD
Betrekking van Sociaal Assistent B1 binnen de Directie Controle bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franse of Nederlandse taalrol Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad op 3 maart 2020 de betrekking van sociaal assistent B1 binnen de Directie Controle vacant verklaard via mobiliteit of externe mutatie. De betrekking behoort tot de Franse of Nederlandse taalrol.
In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen: - Vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het personeel via SELOR wordt aangeworven.
Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten: - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de functie; - een bijgewerkt CV. De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een interview met een selectiejury. Tijdens dat gesprek worden de generieke competenties van de kandidaten geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein.
Het Verenigd College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd.
De geïndexeerde bezoldiging (1,7410) van sociaal assistent B1 is vastgelegd tussen minimum 28.667 euro en maximum 51.057 euro per jaar (bijlage A van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008).
Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend verzonden worden voor 21 november 2020 voor 18u, waarbij de poststempel als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad;
Belliardstraat 71-1; 1040 BRUSSEL. De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, namelijk: Belliardstraat 71 te 1040 BRUSSEL. De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij Dhr. Piset Nuon Neava, Attaché - Dienst HR 02/552 01 37 of Mevr. Hélène Lerouxel, Verantwoordelijke - Dienst HR 02/552 01 95.
GGC - Diensten van het Verenigd college van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel Hoofdstad Niveau B - Sociaal assistent - Directie Controle - Dienst Administratieve controle 1. De functie binnen de organisatie De Diensten van het Verenigd College (DVC) vormen de Administratie van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC). Ze zijn bevoegd voor de uitvoering van het gezondheids- en welzijnsbeleid in het Brussels Gewest en staan ten dienste van alle Brusselaars: - Iedereen die gebruik maakt van de gezondheids- en welzijnsinstellingen op het Brussels grondgebied (sociale bijstand, nieuwkomers, jeugdbescherming, ouderen,...); - Alle sporters die deelnemen aan evenementen in Brussel of die behoren tot de Brusselse `doelgroep' in het kader van de strijd tegen doping; - Personen die besmet zijn of besmet kunnen worden met een besmettelijke ziekte; - De eerste lijn (huisartsen,...) maar ook enkele honderden tweetalige instellingen en diensten (ziekenhuizen, OCMW 's, zorgdiensten, opvangcentra,...) die actief zijn op het gebied van gezondheid en bijstand aan personen in het Brussels Gewest.
De DVC brengen een honderdtal medewerkers samen in een actieve, tweetalige administratie waarbij veelzijdigheid en dynamiek de sleutelwoorden zijn.
De Diensten van het Verenigd College bestaan uit vier Directies en een Studiedienst: - `Gezondheid en Bijstand aan personen'; verlenen en vernieuwen van erkenningen aan instellingen, het verlenen van subsidies, het opstellen van nieuwe verordeningen of besluiten, enz.; - `Controle'; - ` Coördinatie en Procedures': transversale ondersteunende diensten voor de andere Directies (HR, administratieve coördinatie, juridische dienst); - `Begroting en Financiën'; - het `Observatorium voor Gezondheid en Welzijn', een studiedienst.
De Directie `Controle' verenigt verschillende beroepsprofielen: verpleegkundigen, dokters, sociaal assistenten, financiële controleurs, verdeeld over de twee diensten die verantwoordelijk zijn voor de administratieve en financiële controle van de instellingen die onder de bevoegdheid van de Diensten van het Verenigd College en Iriscare (een andere administratie van de GGC) vallen. Deze Directie maakt integraal deel uit van de DVC, maar werkt voor beide administraties.
Deze Directie bestaat uit twee diensten: - `Administratieve controle': dienst die belast is met de controle op de naleving van de erkenningsnormen van de door de GGC erkende instellingen (thuishulp, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, centra en diensten voor persoonlijke bijstand,...) en het opstellen van controlerapporten voor de diensten van erkenningsbeheer; - `Financiële controle': dienst die verantwoordelijk is voor het algemeen financieel toezicht op de door de GGC erkende sectoren en instellingen, alsook voor de financiële controle van de erkenningen en vergunningen of subsidiedossiers. Deze dienst zorgt ook (in samenwerking met Iriscare) voor de financiële opvolging van de kinderbijslagfondsen, alsook voor de organisatie van de werkzaamheden van het kredietcomité van de GGC en de analyse van de financiële indicatoren in het kader van de opvolging van de beheerscontracten.
De sociaal assistent zal werken in de dienst `Administratieve controle', in samenwerking met de eerste attaché die verantwoordelijk is voor de Dienst `Administratieve controle' en de Directeur `Controle'. 2. Doelstellingen van de functie De sociaal assistent bij de Directie `Controle' zal verantwoordelijk zijn voor: ? Het actief bijdragen, in samenwerking met een multidisciplinair team en onder het gezag van het Diensthoofd Administratieve controle, aan de ontwikkeling en operationele implementatie van de competenties die overgedragen zijn aan de Dienst `Administratieve controle' binnen de Directie `Controle' van de Diensten van het Verenigd College; ? Meer in het bijzonder bijdragen aan de controles in erkende instellingen om de naleving van de normen te verifiëren aan de hand van de toepasselijke bestaande wetgeving: rusthuizen, rust- en verzorgingstehuizen, bejaardentehuizen, thuisondersteunende diensten en wooncomplexen, dagverblijven, thuiszorg, ondersteuningscentra, centra en diensten voor volwassenen in moeilijkheden, gehandicaptencentra- en diensten,... 3. Verantwoordelijkheden Als sociaal assistent en controleur vereist de functie: ? Het controleren van de naleving aangaande de erkennings- en hygiënenormen aan de hand van de bestaande federale en communautaire wet- en regelgeving die van toepassing is op de instellingen; ? Het voorbereiden en plannen van controlebezoeken; ? Het uitvoeren van de controle volgens de op voorhand door de dienst vastgestelde nauwkeurigheidsgraad; ? Het oplijsten van de tijdens de controle waargenomen elementen in objectieve rapporten die bestemd zijn voor de DVC en Iriscare; ? Het begeleiden en adviseren van de instellingen tijdens de controles om de naleving van de te respecteren normen te vergemakkelijken.
Als adviseur vereist de functie: ? Het begeleiden, informeren en formuleren van volledige en duidelijke adviezen op opinies; ? Het onderhouden van interacties met interne en externe partners, de communicatie aanpassen aan de gesprekspartner en hiervoor het meest geschikte communicatiekanaal gebruiken; ? Het informeren van de interne partners (DVC en Iriscare) over moeilijkheden bij de toepassing van de wet- of regelgeving en de in de praktijk opgedane ervaring gebruiken ten behoeve van deze interne partners, met name bij de aanpassen van de wet- of regelgeving.
Als administratief medewerker vereist de functie: ? Het uitvoeren van de administratieve taken met betrekking tot de verschillende bevoegdheidsgebieden van de dienst op methodische wijze en volgens de ontvangen instructies, teneinde bij te dragen tot een optimale en efficiënte werking van de dienst; ? Het beheren van de administratieve verwerking van de dossiers en het actualiseren van de dossiers om bij te dragen tot een ordelijke, optimale en efficiënte werking van de dienst; ? Het deelnemen aan verschillende projecten of werksessies die door de dienst worden uitgevoerd; ? Het zorgen voor administratieve, organisatorische en logistieke ondersteuning bij de organisatie van vergaderingen (vergaderzaal en materiaal reserveren, opstellen van notulen,...) of andere dienstactiviteiten. 4. Generiek competentieprofiel
Omgaan met informatie
Omgaan met taken
Medewerkersmanagement
Omgaan met relaties
Omgaan met het eigen functioneren
Informatie begrijpen
Taken uitvoeren
Kennis en informatie delen
Communiceren
Respect tonen
Informatie behandelen
Gestructureerd werken
K
Ondersteunen
Actief luisteren
Zich aanpassen
K
Informatie analyseren
K
Problemen oplossen
Medewerkers aansturen
K
In teamverband werken
K
Betrouwbaarheid tonen
Informatie opnemen
Beslissingen nemen
Medewerkers motiveren
K
Servicegericht handelen
Inzet tonen
Vernieuwen
Organiseren
Medewerkers begeleiden in hun ontwikkeling
Adviseren
Stressbestendig werken
Conceptualiseren
De dienst beheren
Teams bouwen
Beïnvloeden
K
Zichzelf ontwikkelen
Inzicht in de organisatie hebben
Beheren van de organisatie
Teams aansturen
Relaties uitbouwen
K
Doelstellingen behalen
Een visie uitbouwen
De organisatie leiden
Anderen inspireren
Netwerken
Blijk geven van betrokkenheid bij de organisatie
Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden : ? De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen; ? K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie. 5. Administratieve voorwaarden om te solliciteren Diploma en/of ervaring 5.1 Gevraagd diploma Kandidaten voor de functie van sociaal assistent moeten in het bezit zijn van een gegradueerde/professionele bachelor `sociaal werk'. 5.2 Ervaring ? Kennis van de verschillende bevoegdheidsdomeinen van de administratie in sociale materie is een pluspunt; ? Kennis en/of deskundigheid op het gebied van publieke administratie of binnen een publieke administratie is een pluspunt; ? Kennis van de tweede Brusselse taal is een pluspunt.
Wat wij aanbieden voor deze functie ? Weddeschaal B101 [min. 28.667,31 ; max. 51.056,57 ] geïndexeerd volgens het huidige stijgingscoëfficiënt (1,7410 op 01/04/2020); ? Maaltijdcheques met een nominale waarde van 8 euro per gewerkte dag (met een aftrek van 1,09 ); ? Hospitalisatieverzekering, inclusief kind(eren) en echtgeno(o)t(e) (tot en met 66 jaar); ? Gemakkelijke bereikbaarheid met het openbaar vervoer; ? Gratis openbaar vervoer van en naar het werk; ? Mogelijkheid tot het verkrijgen van een fietsvergoeding en/of een Villo! Abonnement; ? Flexibele dienstregeling voor de 38-urige werkweek; ? Mogelijkheid tot telewerken; ? 35 verlofdagen per jaar; ? Sociale dienst (collectieve en individuele voordelen van culturele, sportieve, recreatieve of feestelijke aard); ? Talrijke opleidingsmogelijkheden; ? Mogelijkheid om te genieten van een gunstige tweetaligheidspremie.