gepubliceerd op 22 juni 2016
Besluit 2016/ 175 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot benoeming van de leden en secretarissen van de commissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie
4 MEI 2016. - Besluit 2016/ 175 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot benoeming van de leden en secretarissen van de commissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie
Het College van de Franse Gemeenschapscommissie, Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 april 1995 houdende het statuut van de ambtenaren van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie, inzonderheid artikel 16/10 ingevoegd bij besluit van het College van Franse Gemeenschapscommissie van 1 maart 2012;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 24 februari en 24 maart 2016;
Gelet op het akkoord van het Lid van het College bevoegd voor Begroting;
Gelet op het feit dat de heer Charles Etienne LAGASSE beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en beroepservaring als Bestuursdirecteur bij het Commissariat général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 jaar en als Algemeen Inspecteur van Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar, Gelet op het feit dat Mevr. Nadine SOUGNE, die momenteel met pensioen is, beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, in het bijzonder als directrice Human Ressources bij het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gedurende meer dan 15 jaar;
Gelet op het feit dat Mevr. Anne KIRSCH beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding en beroepservaring, met name als Adjunct-Algemeen-Bestuurder bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid;
Gelet op het feit dat de heer Jean-Pierre HUBIN beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn licentie in de rechten en zijn beroepservaring, met name als Algemeen Bestuurder van het Onderwijs bij het Ministerie van de Fédération Wallonie-Bruxelles;
Gelet op het feit dat Mevr. Marie BERNARD beschikt over een onmiskenbare expertise inzake overheidsmanagement en een grondige kennis van het verenigingswezen, gezien haar managementopleiding, haar beroepservaring in een management functie bij de overheid en haar vroegere functie van Voorzitster van de Raad van Bestuur van de vereniging Guides Catholiques de Belgique;
Gelet op het feit dat Mevr. Joëlle DELFOSSE beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar huidige functie als leidinggevend ambtenaar van de Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het feit dat Mevr. Julie FISZMAN beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding als econome en haar beroepservaring als Algemeen-Directrice bij Brussel Financiën en Begroting van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel;
Gelet op het feit dat de heer Pierre Paul MAETER beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en beroepservaring, met name als Voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg;
Gelet op het feit dat de heer Christophe VERBIST beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement en overheidsbeleid, gezien zijn universitaire opleiding en beroepservaring, met name als Directeur van het Centre d'études Jacques Georgin en Voorzitter van de Vaste Commissie voor Taaltoezicht;
Overwegende dat het gepast voorkomt de leden en secretarissen te benoemen van de commissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de Franse Gemeenschapscommissie;
Op voorstel van het Lid van het College belast met het Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Worden benoemd als effectieve leden van de commissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de Franse Gemeenschapscommissie : 1° de heer Charles-Etienne LAGASSE;2° Mevr.Nadine SOUGNE; 3° Mevr.Anne KIRSCH; 4° de heer Jean-Pierre HUBIN;5° Mevr.Marie BERNARD;
Onder deze leden, wordt de heer Jean-Pierre HUBIN benoemd tot Voorzitter.
Art. 2.Worden benoemd als plaatsvervangende leden van de commissie belast met de evaluatie van de mandaathouders van de Franse Gemeenschapscommissie : 1° de heer Christophe VERBIST;2° Mevr.Julie FISZMAN; 3° de heer Pierre Paul MAETER;4° Mevr.Joëlle DELFOSSE;
Art. 3.Worden benoemd als secretarissen van de commissie : Voor de evaluatie van de houders van het mandaat van algemeen bestuurder en bestuursdirecteur human resources : 1° Mevr.Clarisse DE HENAU, Adviseur, verantwoordelijke van de afdeling Human Resources van Bruxelles Formation, als gewone secretaris; 2° Mevr.Cathy CROLS, juriste bij de afdeling Human Resources van Bruxelles Formation, als plaatsvervangend secretaris.
Voor de evaluatie van de andere mandaathouders : 1° Mevr.Joëlle BORIAU, Attaché, Juridische Dienst van de Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie, als gewone secretaris; 2° Mevr.Marie WATILLON, Eerstaanwezend Attaché, Juridische Dienst van de Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie, als plaatsvervangend secretaris.
Art. 4.Het Lid van het College bevoegd voor het Openbaar Ambt is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 4 mei 2016.
Voor het College van de Franse Gemeenschapscommissie : De voorzitster van het College, Mevr. F. LAANAN Het Lid van het College belast met het Openbaar Ambt, Mevr. C. JODOGNE