Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 03 juni 2004
gepubliceerd op 15 juli 2004

Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de inschrijvingsmodaliteiten van een goed in de inventaris van de niet-uitgebate bedrijfsruimten

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2004031318
pub.
15/07/2004
prom.
03/06/2004
ELI
eli/besluit/2004/06/03/2004031318/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

3 JUNI 2004. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de inschrijvingsmodaliteiten van een goed in de inventaris van de niet-uitgebate bedrijfsruimten


De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de artikel 253 van het Brussels Wetboek van de Ruimtelijke Ordening;

Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën van 18 maart 2004;

Gelet op het advies van de afdeling wetgeving van de Raad van State van 12 mei 2004;

Op voordracht van de Minister-Voorzitter, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Stadsvernieuwing en Wetenschappelijk Onderzoek, Besluit :

Artikel 1.Wanneer de procedure tot inschrijving in de inventaris geopend wordt op voorstel van de gemeente waarin het goed gelegen is, wordt ze bij de Regie ingediend en dit, in drie exemplaren op een formulier conform bijlage I. In dat geval worden de volgende inlichtingen en documenten bij het formulier gevoegd : 1° een afschrift van de beraadslaging van het bevoegd orgaan van de gemeente waarbij beslist wordt de aanvraag in te dienen;2° een beknopte beschrijving van het goed evenals de eventuele benaming van dat goed;3° een afschrift van het uittreksel van de kadastrale legger betreffende het beschouwde goed;4° minstens vier tekenende kleurenfoto's van het goed, van de aanpalende gebouwen en van de buurt die een correcte evaluatie van de toestand van het goed mogelijk maken en genomen vanuit minstens twee verschillende invalshoeken.

Art. 2.De Regering neemt haar beslissing een site in de inventaris in te schrijven in de vorm van een besluit dat het adres van de site, zijn kadastrale situatie, zijn grondoppervlakte en een uit de Urbis-atlas getrokken topografische beschrijving met afbakening van de belendende percelen vermeldt.

Art. 3.De inventaris wordt opgemaakt in de vorm van een informaticafiche overeenkomstig bijlage II. Elke fiche herneemt de gegevens van het inschrijvingsbesluit evenals de bijkomende informatie over de stedenbouwkundige situatie van het goed. Die bijkomende informatie is bedoeld om het publiek zo ruimschoots mogelijk op de hoogte te brengen en heeft slechts een richtinggevende waarde.

De inventaris kan rechtstreeks via internet geraadpleegd worden.

Art. 4.De informatie over de eigenaars van en andere houders van een zakelijk recht op niet-uitgebate bedrijfszetels wordt bij de fiches van de inventaris gevoegd alsook alle informatie die de Regie nuttig acht voor de follow-up en de motivering van de inschrijvingsprocedure bij. Elke eigenaar of andere houder van een zakelijk recht kan eisen dat de Regie hem de betreffende gegevens overmaakt.

Art. 5.De Minister bevoegd is voor Ruimtelijke Ordening en Stedenbouw wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Art. 6.Dit besluit treedt in werking de dag van zijn bekendmaking in het Belgisch Staatsblad.

Brussel, 3 juni 2004.

Voor de Brusselse Hoofdstedelijke Regering : De Minister-Voorzitter van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Stadsvernieuwing en Wetenschappelijk Onderzoek, J. SIMONET Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^