Etaamb.openjustice.be
Beschikking van 21 maart 2024
gepubliceerd op 26 maart 2024

Ordonnantie houdende goedkeuring van de algemene rekening en eindregeling van de begroting van de Haven van Brussel voor het jaar 2018

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2024002869
pub.
26/03/2024
prom.
21/03/2024
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

21 MAART 2024. - Ordonnantie houdende goedkeuring van de algemene rekening en eindregeling van de begroting van de Haven van Brussel voor het jaar 2018 (1)


Het Brusselse Hoofdstedelijke Parlement heeft aangenomen en Wij, Regering, bekrachtigen, hetgeen volgt : TITEL I - Uitvoeringsrekening van de begroting HOOFDSTUK I - Middelenbegroting

Artikel 1.De raming van de vastgestelde rechten van de Haven van Brussel voor het begrotingsjaar 2018 bedraagt, in overeenstemming met de bijgaande tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Middelenbegroting": . . . . . 30.103.000,00 €

Art. 2.De ten voordele van de diensten van de Haven van Brussel vastgestelde rechten voor het begrotingsjaar 2018 bedragen, in overeenstemming met de bijgevoegde tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Middelenbegroting" . . . . . 29.424.143,09 € HOOFDSTUK II - Algemene uitgavenbegroting

Art. 3.De raming van de vastleggingskredieten ten laste van de Haven van Brussel voor het begrotingsjaar 2018 bedraagt, overeenkomstig de bijgaande tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene uitgavenbegroting": . . . . . 25.300.000,00 €

Art. 4.De bedragen die tijdens het begrotingsjaar 2018 werden vastgelegd uit hoofde van verbintenissen ontstaan of aangegaan tijdens dit begrotingsjaar en, voor de recurrente verbintenissen waarvan de gevolgen zich over meerdere jaren uitstrekken, de tijdens het begrotingsjaar opeisbare bedragen, vertegenwoordigen in het totaal, overeenkomstig de bijgaande tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting": . . . . . 22.864.193,70 €

Art. 5.De vereffeningskredieten ten laste van de Diensten van de Haven van Brussel voor het begrotingsjaar 2018 bedragen, overeenkomstig de bijgaande tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting": . . . . . 29.613.000,00 €

Art. 6.De bedragen die tijdens het begrotingsjaar 2018 werden vereffend uit hoofde van de vastgestelde rechten die voortvloeien uit voorafgaandelijk of gelijktijdig vastgelegde verbintenissen bedragen, overeenkomstig de bijgaande tabel "Uitvoeringsrekening van de begroting - Algemene Uitgavenbegroting": . . . . . 26.662.827,13 €

Art. 7.Conform artikel 62 van de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen die van toepassing zijn op de begroting, de boekhouding en de controle en de artikelen 3 en 4 van deze ordonnantie: a)beloopt het uitstaand bedrag van de vastleggingen op 1 januari 2018: . . . . . 6.036.121,71 € b) bedragen de kredieten vermeld krachtens artikel 3: .. . . . . . . . . 25.300.000,00 € c) bedragen de aangerekende vastleggingen: .. . . . 22.864.193,70 € d) bedraagt het verschil tussen de aangerekende vastleggingen vermeld in punt c) en de kredieten vermeld in punt b): .. . . . . . . . . 2.435.806,30 € e) bedragen de geannuleerde vastleggingen: .. . . . 154.152,50 € f) bedragen de geannuleerde kredieten op het einde van het begrotingsjaar 2018: .. . . . 2.435.806,30 € g) beloopt het uitstaand bedrag van de vastleggingen op 31 december 2018: .. . . . 2.083.335,78 € en dit in overeenstemming met de bijgaande tabellen "Bijlage bij de uitvoeringsrekening (artikel 62 OOBBC) betreffende de vastleggingskredieten ».

TITEL II - Jaarrekening HOOFDSTUK I - Balans op 31 december 2018

Art. 8.De balans op 31 december 2018 is als volgt :

Codes

ACTIVA

ACTIF

20/28

VASTE ACTIVA

358.414.271,38 €

ACTIFS IMMOBILISES

20

Oprichtingskosten

0,00 €

Frais d'établissement

21

Immateriële vaste activa

37.037,93 €

Immobilisations incorporelles

22/27

Materiële vaste activa

358.375.723,45 €

Immobilisations corporelles


HOOFDSTUK 2 - Resultatenrekening

Art. 9.De resultatenrekening op 31 december 2018 is als volgt:

70/74

Bedrijfsopbrengsten

23.158.280,55 €

Ventes et prestations

70

A. Omzet

23.158.280,55 €

A. Chiffres d'affaires

60/64

Bedrijfskosten (-)

28.891.395,71 €

Coûts des ventes et prestations (-)

60

A. Handelsgoederen, grond- en hulpstoffen

0,00 €

A. Approvisionnements et marchandises

600/8

1. Inkopen

0,00 €

1.Achats

609

2. Wijziging in de voorraad (toename -,afname +)

0,00 €

2.Variation des stocks (augmentation -, réd. +)

61

B. Diensten en diverse goederen

8.599.892,07 €

B. Services et biens divers

62

C. Bezoldigingen, sociale lasten en pensioenen

9.397.524,31 €

C. Rémunérations, charges sociales et pensions

D. Afschrijvingen en waardeverminderingen op

D. Amort. et réductions de valeur sur frais d'étab.

630

oprichtingskosten, imm. en materiële vaste activa

8.699.525,95 €

sur immobilisation incorporelles et corp.

E. Waardeverminderingen op voorraden, BIU en

E. Réd. de valeur sur stocks, sur commandes en

631/4

handelsvord. (toevoegingen +, terugnemingen -)

272.194,25 €

cours d'ex. et sur créances com. (dot. +, rep. -)

F. Voorzieningen voor risico's en kosten

F. Provisions pour risques et charges (dotations +

635/7

(toevoegingen +, bestedingen en terugnemingen -)

0,00 €

utilisations et reprises -)

640/8

G. Anderen bedrijfskosten

1.922.259,13 €

G. Autres charges d'exploitation

649

H. Als herstructureringskosten geactiveerde bedrijfskosten (-)

0,00 €

H. Charges d'exploitation portées à l'actif au titre de frais de restructuration (-)

9901

Bedrijfswinst (verlies) (+)/(-)

-5.733.115,16 €

Bénéfice (perte) d'exploitation (+)/(-)

75

Financiële opbrengsten

3.282.809,45 €

Produits financiers

750/751

Opbrengsten uit financiële en uit vlottende activa

40.510,13 €

Produits des immobilisations financières/ actifs circulants

752/9

Andere financiële opbrengsten

3.242.299,32 €

Autres produits financiers

65

Financiële kosten (-)

824.318,73 €

Charges financières (-)

650

A. Kosten van schulden

823.938,88 €

A. Charges de dettes

651

B. Waardeverminderingen op vlottende activa andere dan bedoeld onder II.E. (toev. +, terugnem. -)

0,00 €

B. Réductions de valeur sur actifs circulants autres que ceux visés sub II.E (dotations +, reprises -)

652/9

C. Andere financiële kosten

378,85 €

C. Autres charges financières

9902

Winst (verlies) uit gewone bedrijfsuitoef. voor belast. (+)/(-)

-3.274.624,44 €

Bénéfice (perte) courant avant impôts (+)/(-)

76

Uitzonderlijke opbrengsten

102.552,72 €

Produits exceptionnels

66

Uitzonderlijke kosten (-)

414.691,87 €

Charges exceptionnelles (-)

9903

Winst (verlies) van het boekjaar voor belast. (+)/(-)

-3.586.763,59 €

Bénéfice (perte) de l'exercice avant impôts (+)/(-)

780

A. Onttrekking aan de uitgestelde belast. (+)

0,00 €

A. Prélèvement sur les impôts différés (+)

680

B. Overboek. naar de uitgestelde belast. (-)

0,00 €

B. Transfert aux impôts différés (-)

67/77

Belastingen op het resultaat (-)/(+)

8.628,83 €

Impôts sur le résultat (-)/(+)

9904

Winst (verlies) van het boekjaar (+)/(-)

-3.578.134,76 €

Bénéfice (perte) de l'exercice (+)/(-)

789

Onttrekking aan de belastingvrije reserves (+)

0,00 €

Prélèvements sur les réserves immunisées (+)

689

Overboek.naar de belastingvrije reserves (-)

0,00 €

Transfert aux réserves immunisées (-)

9905

Te bestemmen winst (verlies) van het boekjaar (+)/(-)

-3.578.134,76 €

Bénéfice (perte) de l'exercice à affecter (+)/(-)


HOOFDSTUK 3 - Samenvattende rekening van de begrotingsverrichtingen

Art. 10.De samenvattende rekening van de begrotingsverrichtingen van het jaar, in ontvangsten en uitgaven, is als volgt:

SEC

Benamingen

Libellés

80310

Diverse interne verrichtingen

Opérations internes dierses

81111

Bezoldiging volgens salarisschalen

6.928.127,00 €

Rémunération suivant les barèmes

81112

Overige bezoldigingselementen

0,00 €

Autres éléments de la rémunération

81120

Sociale bijdragen ten laste van de werkgevers, afgedragen aan instellingen of fondsen

2.463.641,00 €

Cotisations sociales à charge des employeurs versées à des institutions ou fonds

81131

Directe toelagen

0,00 €

Allocations directes

81133

Pensioenen van overheidspersoneel

0,00 €

Pensions du personnel du secteur administrations publiques

81140

Lonen in natura

256.083,00 €

Salaires en nature

81211

Algemene werkingskosten

3.703.975,90 €

Frais généraux de fonctionnement

81212

Huurgelden van gebouwen

157.887,00 €

Locations de bâtiments

81250

Indirecte belastingen betaald aan sub-sectoren van de overheid

2.147.049,72 €

Impôts indirects payés à des sous-secteurs du secteur administrations publiques

81611

Verkoop van niet-duurzame goederen en diensten aan andere sectoren dan de overheidssectorAan bedrijven

0,00 €

Ventes de biens non durables et de services à d'autres secteurs que le secteur des administrations publiquesAux entreprises

81410

Herstel en niet-waardevermeerderend onderhoud van wegen- en waterbouwkundige werken: kosten vergoed aan andere sectoren dan de overheidssector

3.967.493,38 €

Frais payés à des secteurs autres que le secteur des administrations publiques en matière de réparations et entretien d'ouvrages en matière de travaux routiers et hydrauliques n'augmentant pas la valeur

82110

Rente op overheidsschuld in euro

842.896,73 €

intérêts de la dette publique en euros

83122

overige exploitatiesubsidies aan overheidsbedrijven

35.000,00 €

Autres subventions d'exploitation aux entreprises publiques

83132

Overige exploitatiesubsidies aan andere producenten dan overheidsbedrijven

211.985,00 €


84322

Inkomensoverdrachten aan de lokale overhedenAan gemeentenSpecifieke uitkeringen

Transferts de revenus aux administrations publiques localesAux communesContributions spécifiques

87112

aankoop van gronden in andere sectoren dan de overheidssector

0,00 €

Achat de terrain dans d'autres secteurs que le secteur des administrations publiques

87200

Nieuwbouw van gebouwen

317.594,62 €

Constructions de bâtiments

87320

Waterbouwkundige werken

2.222.928,00 €

travaux hydrauliques

87340

Overige werken

2.478.195,62 €

Autres ouvrages

87410

Verwerving van overige investeringsgoederen, waaronder immateriële goederenAankoop van vervoermaterieel

7.261,65 €

Acquisitions d'autres biens d'investissement, y compris les biens incorporelsAchats de matériel de transport

87422

Verwerving van overige investeringsgoederen, waaronder immateriële goederenVerwerving van overig materieel

139.822,00 €

Acquisitions d'autres biens d'investissement, y compris les biens incorporelsAcquisitions d'autre matériel

87440

Verwerving van patenten, octrooien en andere immaterïele goederen

17.543,70 €


89110

Aflossingen van de schuld in euro

765.342,81 €

Remboursements de la dette en euros

Totaal budget uitgaven

26.662.827,13 €

Total budget dépenses

90600

Ontvangsten te verdelen over de hoofdgroepen 1 tot en met 9

0,00 €

Recettes à ventiler entre les groupes principaux 1 à 9

91120

Sociale bijdragen ten laste van de werkgevers, afgedragen aan instellingen of fondsen

0,00 €

Cotisations sociales à charge des employeurs versées à des institutions ou fonds

91211

Algemene werkingskosten

0,00 €

Frais généraux de fonctionnement

91250

Indirecte belastingen betaald aan subsectoren van de overheidssector

0,00 €

Impôts indirects payés à des sous-secteurs du secteur des administrations publiques

91611

Verkoop van niet-duurzame goederen en dienstenAan bedrijven

7.944.433,40 €

Ventes de biens non durables et de services à d'autres secteurs que le secteur administrations publiquesAux entreprises

91620

Verkoop van niet-duurzame goederen en diensten binnen de overheidssector

0,00 €

Ventes de biens non durables et de services à l'intérieur du secteur administrations publiques

92610

Rente-ontvangsten van andere sectoren dan de overheidssector

909,30 €

Perception d'intérêts d'autres secteurs que le secteur administrations publiques

92830

Huurgelden van gronden

4.358.035,00 €

Locations de terres

93810

overige inkomensoverdrachten van bedrijven

0,00 €

Autres transferts de revenus des entreprises

94610

Inkomensoverdrachten binnen een institutionele groep: van de institutionele overheid

9.258.010,67 €

transfert de revenus à l'intérieure d'un GI: du pouvoir institutionnel

94640

Inkomensoverdrachten binnen een institutionele groep: van administratieve openbare instellingen (AOI)

399.936,90 €

transfert de revenus à l'intérieure d'un GI: des organismes administratifs publics

94940

Inkomensoverdrachten van de federale overheid

0,00 €

Transferts de revenus du pouvoir fédéral

95911

Kapitaaloverdrachten van EU-instellingen: investeringsbijdragen

0,00 €

Transferts en capital des institutions de l'UE: aides à l'investissement

96611

Investeringsbijdragen van de institutionele overheid

6.367.404,60 €

aides à l'investissement du pouvoir institutionnel

96612

overgige kapitaaloverdrachten van de institutionele overheid

1.095.000,00 €

autres transferts en capital du pouvoir institutionnel

97632

verkoop van bestaande gebouwen aan andere sectoren dan de overheidssector

0,00 €

ventes de bâtiments existants à d'autres secteurs que le secteur des administrations publiques

97710

verkoop van vervoermaterieel

413,22 €

ventes de matériel de transport

Totaal ontvangstenbegroting

29.424.143,09 €

Total budget recettes

Resultaat - Résultat

€ 2.761.315,96


Kondigen deze ordonnantie af, bevelen dat ze in het Belgisch Staatsblad zal worden bekendgemaakt.

Brussel, 21 maart 2024.

De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Territoriale Ontwikkeling en Stadsvernieuwing, Toerisme, de promotie van het Imago van Brussel en Biculturele zaken van gewestelijk belang, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit, Openbare Werken en Verkeersveiligheid, E. VAN DEN BRANDT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Klimaattransitie, Leefmilieu, Energie en Participatieve Democratie, A. MARON De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt, de Promotie van Meertaligheid en van het Imago van Brussel, S. GATZ De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Werk en Beroepsopleiding, Digitalisering en de Plaatselijke Besturen, B. CLERFAYT _______ Nota (1) Documenten van het Parlement: Gewone zitting 2021-2022 A-506/1 Ontwerp van ordonnantie Gewone zitting 2023-2024 A-506/2 Verslag (verwijzing) Integraal verslag: Bespreking en aanneming: vergadering van vrijdag 15 maart 2024

Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

^