Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 30 november 2022

Aanwerving van een beheerder **** dossiers voor de **** **** Het Vast Comité van Toezicht op de ****, opgericht bij de wet van 18 juli 1991 tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten en op **** Vast **** **** wil aldus bijdragen tot de goede werking van een democratische, integere en ****(...)

bron
vast comite van toezicht op de politiediensten
numac
2022034160
pub.
30/11/2022
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode
<****> VAST COMITE VAN TOEZICHT OP DE ********><****>
Aanwerving van een beheerder **** dossiers voor de **** Context Het Vast Comité van Toezicht op de ****, opgericht bij de wet van 18 juli 1991Relevante gevonden documenten type wet prom. 18/07/1991 pub. 04/04/2018 numac 2018030682 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Wet tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten en op het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten en op het **** voor de ****, heeft als opdracht toezicht uit te oefenen op de ****. Het toezicht heeft in het bijzonder betrekking op de bescherming van de rechten die de **** en de wetten aan de personen waarborgen, op de coördinatie en de doeltreffendheid van de **** en van het **** voor de ****.****><****>Het Vast **** **** wil aldus bijdragen tot de goede werking van een democratische, integere en **** politie en ziet meer in het bijzonder toe op de wijze waarop de doeltreffendheid, de doelmatigheid en de coördinatie van de **** worden verwezenlijkt.****><****>Het Vast **** **** wil op basis van onderzoek en analyse, zowel op initiatief als op vraag: - de beeldvorming rond de **** en -werking permanent actualiseren; - de **** beoordelen en zich erover uitspreken; - aan de bevoegde (politie)overheden voorstellen en adviezen verstrekken.****><****>Het Vast **** **** is samengesteld uit een college van vijf werkende leden. Het Vast **** **** wordt in zijn taken bijgestaan door de **** **** **** en kan rekenen op de ondersteuning van een administratieve dienst die onder leiding staat van een griffier.****><****>**** Als **** van de **** maak je deel uit van het team dat verantwoordelijk is voor het correct behandelen van **** ****. Je hebt noties van **** en het gebruik van databases is je niet vreemd. Je hebt bij voorkeur ervaring in het **** als **** (****) of operationeel personeelslid. Je hebt een vlotte pen. Je kan flexibel van de ene taak naar de andere taak overschakelen. Je kan je eigen agenda beheren zonder je prioriteiten uit het oog te verliezen.****><****>**** **** ben je verantwoordelijk voor: * het correct verloop van de verschillende fases van het dossier zoals: * het analyseren van de geformuleerde grieven van klagers; * de toetsing van de feiten aan de bevoegdheden van het Vast **** ****; * de toetsing van de feiten aan de vigerende wetgeving inzake politie; * de briefwisseling, opstellen, verzenden en archiveren; * de opvolging van deadlines; * een synthese van het dossier maken; * het vatten van de correspondentie in de databank; * informatie overmaken aan het Vast **** ****; * samenwerken met de **** Enquêtes.****><****>Specifieke vaardigheden **** **** moet je: * duidelijk en correct een boodschap kunnen formuleren; * uiteenlopende documenten begrijpen en gebruiken om je taken uit te voeren of om nuttige informatie in te winnen; * documenten opstellen van uiteenlopende aard, met een verschillende graad van complexiteit; * informatie die van verschillende bronnen afkomstig is juist identificeren en in een klare, correcte en objectieve boodschap overbrengen; * courante activiteiten plannen en de prioriteiten kunnen bepalen; * kennis hebben van de courante ****; * prioriteiten kunnen opsporen en stellen; * resultaatgericht zijn; * initiatieven kunnen nemen en bereid zijn verantwoording af te leggen; * nauwgezet en methodisch (naleving van de termijnen) zijn; * beschikbaar en flexibel zijn voor de dienst; * blijk geven van stressbestendigheid, zelfbeheersing en kalmte; * blijk geven van integriteit, loyaliteit, discretie en onpartijdigheid; * een positieve en constructieve werksfeer creëren en bevorderen.****><****>Bijzondere voorwaarden De kandidaat moet de volgende voorwaarden vervullen: - beschikken over een diploma van bachelor of daarmee gelijkgesteld dat toegang geeft tot een betrekking van niveau **** en bij voorkeur ervaring hebben binnen het ****; - een uittreksel uit het blanco strafregister voorleggen dat minder dan drie maanden geleden is afgeleverd.****><****>Kennis van een tweede landstaal is een troef.****><****>Lid zijn van het operationeel kader van de politie of behoren tot het **** van de politie (****) is een troef.****><****>Bijzondere voorwaarde voor de benoeming De stagiair kan enkel worden benoemd als hij(zij) een **** heeft verkregen van het niveau "zeer geheim" ( wet van 11 december 1998Relevante gevonden documenten type wet prom. 11/12/1998 pub. 07/05/1999 numac 1999007004 bron ministerie van landsverdediging Wet betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen sluiten betreffende de classificatie en de ****, **** en ****).****><****>**** **** zal worden aangevraagd bij de indiensttreding. In geval van weigering om zich te onderwerpen aan het onderzoek met het oog op de toekenning van de ****, zal er ambtshalve een einde worden gesteld aan de overeenkomst.****><****>Aanbod Wij geloven in de kracht van onze medewerkers en leggen daardoor veel verantwoordelijkheid bij jou.****><****>Daar doen wij graag wat voor terug: * Je krijgt een competitief loon en een waaier aan **** voordelen. * Je kan je werk en **** op elkaar afstemmen. * Ons kantoor is vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. Komt het je goed uit om ook van thuis te werken? Ook dat behoort tot de mogelijkheden.****><****>**** **** ****1 schommelt tussen 45.652,25 **** en 68.141,99 **** (geïndexeerd bruto ****, index = 1,9222 op 01/09/2022).****><****>**** een loopbaan van 6 jaar en middels een positieve evaluatie, overgang naar de **** ****2: van 49.784,98 **** tot 74.773,58 **** (geïndexeerd bruto ****, index = 1,9222 op 01/09/2022).****><****>**** een loopbaan van nog eens 6 jaar en middels een zeer positieve evaluatie, overgang naar de **** ****3: van 53.917,71 **** tot 83.519,59 **** (geïndexeerd bruto ****, index = 1,9222 op 01/09/2022).****><****>Andere voordelen: - volledige terugbetaling van de verplaatsingskosten woonplaats-werkplaats met het openbaar vervoer (2de klasse); - **** (8,00 ****/gepresteerde dag); - **** (165,00 ****/jaar); - ****; - **** (20,00 ****/maand); - **** (afhankelijk van het behaalde ****); - **** **** (IS+); - verzekering ambulante kosten **** (****); - verzekering gewaarborgd inkomen (****); - terbeschikkingstelling van een laptop; - terbeschikkingstelling van een dienst-****.****><****>De werkplaats is gevestigd in ****.****><****>Indienen van de kandidaturen De kandidaturen moeten worden gestuurd: - hetzij per ****-mail aan het adres info@****.****. Binnen de 2 werkdagen zal een **** worden verstuurd; - hetzij met een ter post aangetekende brief, ter attentie van de heer **** **** ****, griffier, **** 48/7 te 1000 ****.****><****>**** uiterste datum voor het indienen van de kandidaturen is 30 dagen te rekenen vanaf de datum van bekendmaking van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. **** postdatum geldt als bewijs.****><****>De kandidaturen dienen vergezeld te zijn van de volgende documenten: - een ****; - een curriculum vitae; - een nationaliteitsbewijs; - een uittreksel uit het strafregister dat hoogstens 3 maanden geleden is uitgereikt; - een kopie van het vereiste diploma; - een verklaring waarin **** zich bereid verklaart om bij aanvang van uw stage te worden onderworpen aan een onderzoek met het oog op het bekomen van een **** van het niveau "zeer geheim" ( wet van 11 december 1998Relevante gevonden documenten type wet prom. 11/12/1998 pub. 07/05/1999 numac 1999007004 bron ministerie van landsverdediging Wet betreffende de classificatie en de veiligheidsmachtigingen sluiten betreffende de classificatie en de ****, **** en ****).****><****>Selectieprocedure **** voor het vergelijkend examen Voor de organisatie van dit vergelijkend examen wordt een jury samengesteld bestaande uit 4 personen die worden aangesteld door het Vast **** ****, de plaatsvervangers worden ook aangesteld door het Vast **** ****: - 1 werkend lid van het Vast **** **** (plaatsvervanger: 1 ander werkend lid van het Vast **** ****); - de griffier (plaatsvervanger: de directeur-generaal van de **** **** ****); - de adjunct-directeur-generaal **** van de **** **** **** (plaatsvervanger: de adjunct-directeur-generaal gerechtelijke onderzoeken van de **** **** ****); - de verantwoordelijke van de **** (plaatsvervanger: een medewerker van het administratief personeel niveau ****).****><****>Onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidaturen **** eerste stap van de selectieprocedure bestaat uit het onderzoek naar de ontvankelijkheid van de kandidaturen. Elke kandidatuur die niet beantwoordt aan de voorwaarden of die niet alle vereiste documenten bevat, zal onontvankelijk worden verklaard.****><****>**** generieke competenties De tweede stap van de selectieprocedure bestaat uit een **** test die een aantal generieke competenties test. De test wordt uitgevoerd door een externe instantie. Alleen kandidaten die minstens 60% behalen voor deze test worden tot de volgende fase toegelaten.****><****>**** proef De derde stap van de selectieprocedure bestaat uit een schriftelijke proef. **** personen die geslaagd zijn voor de generieke proef, zullen worden uitgenodigd voor een schriftelijke proef op de zetel van het **** ****. De schriftelijke proef zal worden verbeterd door de jury die voor dit vergelijkend examen is samengesteld. De kandidaten moeten ten minste 60% behalen om geslaagd te zijn voor deze proef. Enkel de 10 kandidaten die het meeste punten hebben behaald, zullen worden toegelaten tot de mondelinge proef.****><****>**** proef De vierde stap van de selectieprocedure bestaat uit een mondelinge proef. **** proef zal plaatsvinden op de zetel van het **** ****, voor de jury die is samengesteld voor de organisatie van dit vergelijkend examen.****><****>De mondelinge proef is bedoeld om na te gaan of het profiel van de kandidaten overeenstemt met de specifieke kenmerken die vereist zijn voor de functie zoals de motivatie en de belangstelling die zij tonen voor dit ****.****><****>De kandidaten moeten ten minste 60% behalen om geslaagd te zijn voor deze proef.****><****>Rangschikking van de geslaagden De jury zal de geslaagden voor de mondelinge proef rangschikken door de punten van de mondelinge proef en van de schriftelijke proef op te tellen.****><****>Indiensttreding De geslaagde die als eerste gerangschikt is, zal worden verzocht om in dienst te treden. De stage duurt één jaar, behoudens eventuele verlenging.****><****>**** **** andere geslaagden zullen worden opgenomen in een ****.****><****>Deze reserve is geldig voor een periode van twee jaar en kan eenmaal worden verlengd door het Vast **** ****. **** belangrijke informatie **** Vast **** **** behoudt zich het recht voor om niet over te gaan tot aanwerving of samenstelling van een **** indien zou blijken dat geen enkele kandidaat geslaagd kan worden verklaard.****><****>**** kunt uw vragen om bijkomende inlichtingen sturen aan volgend ****-****: info@****.****.****><****>De rechten en plichten van de leden van het administratief personeel van het Vast **** **** zijn opgenomen in het Statuut van het administratief personeel van de **** Comités van Toezicht op de politie- en inlichtingendiensten, bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad van 3 september 2002.
^