Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 03 oktober 2006

Aanwerving van twee agenten van niveau **** en samenstelling van een **** **** Vast Comité van Toezicht op de ****, ingesteld bij de wet van 18 juli 1991 tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten ****(...) In dat opzicht dient het Vast **** **** de klachten en aangiften te behandelen die het ontvangt ****(...)

bron
vast comite van toezicht op de politiediensten
numac
2006018123
pub.
03/10/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode
<****> VAST COMITE VAN TOEZICHT OP DE ********><****>
**** van twee agenten van niveau **** en samenstelling van een **** (****/****) **** Vast **** van Toezicht op de ****, ingesteld bij de wet van 18 juli 1991 tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten en op het **** voor de ****, heeft als opdracht toezicht uit te oefenen op de ****, een toezicht dat meer bepaald betrekking heeft op de bescherming van de rechten die de Grondwet en de wetten aan de personen waarborgen, op de coördinatie en de doeltreffendheid van de **** en van het **** voor de ****.****><****>In dat opzicht dient het Vast **** **** de klachten en aangiften te behandelen die het ontvangt inzake de werking, de interventie, het optreden of het nalaten op te treden van de ****, van het **** voor de ****, de andere ondersteunende diensten en de leden van die diensten.****><****>Om deze diverse opdrachten op optimale wijze te kunnen blijven verzekeren, **** het Vast **** **** over tot een selectieprocedure met het oog op de aanwerving van twee agenten van niveau **** (****/****), **** en/of ****, voor zijn administratieve dienst, alsook met het oog op de samenstelling van een ****. ****_list">1. **** voorwaarden - **** zijn en in België zijn woonplaats hebben; - van onberispelijk gedrag zijn en de politieke en burgerlijke rechten genieten; - op het ogenblik van afsluiting van de inschrijvingen, fysiek geschikt zijn verklaard voor de functie; - minimum 25 jaar oud zijn. ****_list">2. **** voorwaarden - houder zijn van een diploma van licentiaat in de rechten, in de criminologie of in **** of daarmee gelijkgesteld. De diploma's die in aanmerking worden genomen, zijn de diploma's uitgereikt door de **** van het universitair onderwijs of de daarmee gelijkgestelde diploma's uitgereikt door de **** of een buitenlandse overheid overeenkomstig de nationale en communautaire bepalingen of die, krachtens de **** verdragen of overeenkomsten, als gelijkwaardig worden beschouwd, alsook de diploma's die in overeenstemming zijn met de **** richtlijnen en dit, in voorkomend geval, na advies van de bevoegde overheden; - een minimale ervaring van twee jaar hebben in een openbare dienst of instelling; - een goede kennis hebben van de wet van 18 juli 1991 tot regeling van het toezicht op politie- en inlichtingendiensten en op het **** voor de ****; - een voldoende kennis hebben van het Belgisch grondwettelijk recht, het strafrecht en de strafvordering, de wetten van 5 augustus 1992 op het **** en van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, alsook de organisatie van de hoven en rechtbanken van de **** **** Macht; - enige kennis hebben van de werking van de politie- en inspectiediensten en van de domeinen waarin die diensten hun opdrachten vervullen; - een daadwerkelijke belangstelling hebben voor de actualiteit en de maatschappelijke problemen alsook voor de problemen van de burger. ****_list">3. **** **** agent van niveau **** heeft een zeer divers takenpakket als lid van het administratief personeel van het Vast **** ****. Als toekomstig verantwoordelijke voor een ploeg, zal hij voornamelijk belast zijn met de taakverdeling, het nalezen en verbeteren van het werk van zijn medewerkers, de opleiding van die medewerkers. Daarnaast dient hij een geregelde opvolging van de dossiers te verzekeren en in dat verband, moet hij dus de medewerkers kunnen onderrichten, begeleiden, motiveren, tot een hechte groep maken, de ploeg inspireren en het werk van die ploeg kunnen plannen en eventuele conflicten kunnen beheersen.****><****>**** ****, moet hij in staat zijn, op autonome en verantwoorde wijze, een **** uit te werken, de dossiers te analyseren, een samenvatting van de feiten te maken en er een passend gevolg aan te geven, rekening houdend met de opdrachten van het Vast **** ****. In dat verband moet hij samenwerken met de andere leden van het administratief personeel en vooral met de leden van de Dienst **** van het Vast **** **** en dus blijk geven van collegialiteit.****><****>**** moet ook over een analytisch vermogen en redactionele vaardigheden beschikken en moet beslissingen kunnen nemen. Hij dient tevens op de hoogte te blijven van de wijzigingen die worden aangebracht aan de diverse wetten die van toepassing zijn in het kader van zijn functie.****><****>Als coördinator en **** van de kwaliteit van de informatie met betrekking tot de klachten, zal hij moeten toezien op het correct beheer van de gegevensbank inzake klachtenbehandeling.****><****>Tot slot moet hij, te allen tijde, ter beschikking staan van de leden van het Vast **** **** en in staat zijn om over te gaan tot diverse analyses, verslagen op te stellen en voorstellen te formuleren die verband houden met de uitoefening van de opdrachten van het Vast **** ****. ****_list">4. Selectieprocedure Geïnteresseerden dienen hun kandidatuur, per aangetekend schrijven bij de post, te sturen aan het Vast **** ****, **** 52, 1040 ****, ter attentie van Mevr.de griffier.****><****>De uiterste datum voor inschrijving is 15 dagen vanaf de datum van publicatie van deze oproep in het Belgisch Staatsblad.****><****>De kandidaturen dienen vergezeld te zijn van de volgende documenten : - een gedetailleerd curriculum vitae en een motivering voor de kandidaatstelling. Het curriculum vitae moet dusdanig zijn opgesteld dat de leden van de selectiecommissie kunnen overgaan tot de **** waarvan hierna sprake; - een bewijs van goed zedelijk gedrag (afgeleverd in het jaar 2006); - een getuigschrift waaruit de fysieke geschiktheid van de kandidaat blijkt om de functie te vervullen; - een kopie van het vereiste diploma.****><****>De selectieprocedure zal uit de volgende stappen bestaan : - een onderzoek naar de ontvankelijkheid van de ontvangen kandidaturen; - een selectie van de ontvankelijk verklaarde kandidaturen, op basis van de conformiteit van voornoemde voorwaarden met de inhoud van het curriculum vitae en het onderzoek van de geformuleerde motivering. **** volledigheid en de voorstelling van het dossier ingediend ter ondersteuning van de kandidatuur zijn tevens criteria die in aanmerking zullen worden genomen. Enkel de 10 best genoteerde kandidaten zullen worden toegelaten tot de ****; - een schriftelijke proef die peilt naar algemene kennis en cultuur, de actualiteit en het vermogen tot analyse en redactie beschreven onder punt 3; - een mondelinge proef voor een jury om de kennis van de kandidaten te evalueren en na te gaan of ze geschikt zijn om de functie te vervullen, in het licht van het **** dat hierboven is beschreven.****><****>De kandidaten moeten minimum 60 % halen op elk van de twee laatste proeven.****><****>**** afloop van de proeven, zal het Vast **** ****, op voorstel van de griffier, beslissen welke kandidaten zullen worden toegelaten tot de stage en welke kandidaten zullen worden opgenomen in de ****.****><****>De indiensttreding is voorzien binnen een minimale termijn van één maand na afsluiting van de selectieprocedure. **** Vast **** **** is er niet toe gehouden de geselecteerde kandidaat aan te werven, indien deze laatste niet beschikbaar kan zijn binnen een maximale termijn van drie maanden volgend op de afsluiting van de selectieprocedure.****><****>**** Vast **** **** behoudt zich tevens het recht voor om niet over te gaan tot aanwerving indien zou blijken dat geen enkele goede kandidaat kon worden geselecteerd na afloop van de selectieprocedure zoals beschreven in deze oproep tot kandidaatstelling. ****_list">5. Bijkomende inlichtingen De stageperiode loopt over één jaar, behoudens eventuele verlenging. De geïndexeerde **** bij aanvang bedraagt 45.302,40 ****.****><****>De rechten en plichten van het administratief personeel van het Vast **** **** zijn opgenomen in het statuut gepubliceerd in het Belgisch **** van 3 september 2002.****><****>Bijkomende inlichtingen kunnen worden verkregen bij de griffier van het Vast **** ****, op volgend telefoonnummer : 02-286 28 06.
^