gepubliceerd op 25 juni 1998
Werving van administratief bedienden voor de provincie ****-**** Het Vast **** legt een **** aan van mannelijke en vrouwelijke **** administratief bedienden (niveau 2+) voor de provincie ****-****(...) **** **** blijft één jaar geldig. 1. Functiebeschrijving 1.1. Context : Provincie(...)
VAST SECRETARIAAT VOOR WERVING VAN HET ****
**** van administratief bedienden (niveau 2+) voor de provincie ****-**** **** **** **** legt een **** aan van mannelijke en vrouwelijke **** administratief bedienden (niveau 2+) voor de provincie ****-****.
**** **** blijft één jaar geldig. 1. Functiebeschrijving 1.1. Context : **** 1.2. Functie : - Helpen bij het behandelen en opvolgen van dossiers voor de **** **** en de ****. - Helpen bij het opstellen van besluiten met betrekking tot de door het **** behandelde materies (juridisch, personeel, financiën, cultuur, sociaal...). - Administratief beheer van de dossiers van de **** **** en de ****. - **** van brieven. 2. **** en loopbaan Van 646 000 tot 992 600 frank per jaar (schaal ****6), reglementaire uitkeringen niet inbegrepen. Er zijn ****. 3. **** **** te mogen deelnemen aan het **** moeten de kandidaten op de uiterste **** aan de volgende voorwaarden voldoen: - **** of onderdaan zijn van een lidstaat van de **** Unie; - een voldoende geachte kennis hebben van de **** taal met het oog op de uit te oefenen functie; - de burger- en politieke rechten genieten; - van onberispelijk gedrag zijn en een bewijs van goed gedrag en zeden kunnen overleggen na de datum waarop wordt bekendgemaakt dat de bewuste post vacant is; - aan de **** hebben voldaan; - houder zijn van een van de volgende diploma's: - diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan; - **** uitgereikt na een cyclus van ten minste twee jaar studie door een universiteit of een instelling van hoger onderwijs van het lange type, of een getuigschrift na het slagen voor de eerste twee studiejaren van de **** Militaire ****; - diploma van het **** van de hogere cyclus of van het hoger technisch of **** van de 3****, 2**** of **** graad; - diploma van meetkundig schatter van onroerende goederen, van **** of van technisch ingenieur; - diploma van economisch hoger of sociaal hoger onderwijs van het korte type en voor sociale promotie.
**** eveneens toegelaten : - diploma's in het verleden uitgereikt, die overeenstemmen met de bovengenoemde titels; - in het buitenland behaalde diploma's of **** die, krachtens **** overeenkomsten of in toepassing van de wet of het decreet, gelijkwaardig worden verklaard met een van de bovengenoemde titels, evenals de diploma's erkend overeenkomstig de procedure die in de koninklijke besluiten van 6 en 22 mei 1996 wordt beschreven, waarin rekening wordt gehouden met de bepalingen van de **** richtlijnen betreffende een algemeen **** van diploma's.
Elke inlichting betreffende de vereiste diploma's kan worden verkregen bij Mevr. **** (tel. 02/210 43 33).
Lichamelijke geschiktheid : Alle geslaagden moeten bij de **** **** voor **** een onderzoek ondergaan op het ogenblik dat ze in dienst treden. **** definitieve benoeming, na één jaar stage, is afhankelijk van het positieve resultaat van dit onderzoek. 4. Selectieprocedure 1.**** **** (2 uur) (georganiseerd door het ****.****.S.) Deze proef maakt het mogelijk de kennis van de **** instellingen (Staat, gewesten, gemeenschappen, provincies en gemeenten) en van de voornaamste organismen van de provincie ****-**** te beoordelen, alsmede de kennis van de **** (****, formele motivering van ****, grondbeginselen van ****, toekenning van subsidies).
**** wordt gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vragenlijsten (40 ****).
De kandidaten ontvangen een lijst van de onderwerpen.
Om te slagen moeten de kandidaten minstens 12 van de 20 punten behalen. 2. Tweede proef (1 uur) (georganiseerd door het ****.****.S.) Deze proef maakt het mogelijk de voldoende kennis inzake wiskunde (praktische toepassingen, lezen van tabellen en grafieken) te beoordelen. **** wordt gebruik gemaakt van gestandaardiseerde vragenlijsten (20 ****).
Om te slagen moeten de kandidaten minstens 10 van de 20 punten behalen. 3. Derde proef (2 uur) (georganiseerd door het ****.****.S.) Schriftelijke proef die bestaat in het samenvatten en becommentariëren van een lezing over een algemeen onderwerp, waarbij aantekeningen worden gemaakt.
Om te slagen moeten de kandidaten minstens 12 van de 20 punten behalen. 4. Mondelinge proef (georganiseerd door de provincie ****) **** van de motivatie, de maturiteit en vergelijking van het **** met de vereisten van de functie. Om te slagen moeten de kandidaten minstens 12 van de 20 punten behalen.
Opmerkingen : - **** van het aantal kandidaten kan de volgorde van de proeven, met uitzondering van de ****, worden gewijzigd of kunnen proeven op dezelfde dag plaatsvinden. - **** van de provincie **** die vóór 28 november 1997 in dienst werden genomen en kunnen bewijzen dat ze geslaagd zijn voor een **** van het **** ****, worden vrijgesteld van de tweede en de derde proef. 5. **** van de geslaagden van het examen Op basis van de individuele dossiers vergelijkt de **** **** de titels en verdiensten van alle geslaagden. **** vacante post wordt toegekend aan de geslaagde die het best geschikt is om deze functie uit te oefenen. 6. Inschrijving Men schrijft in bij middel van een formulier dat men kan verkrijgen in elk postkantoor en dat men, duidelijk en volledig ingevuld (met vermelding van het **** (****98307), opstuurt naar het **** ****, **** «*****», **** 19, bus 4, 1010 ****. Op het inschrijvingsformulier kleeft men voor 300 frank fiscale zegels.
**** die van de tweede en de derde proef zijn vrijgesteld, moeten bij het inschrijvingsformulier de nodige documenten voegen waaruit blijkt dat ze geslaagd zijn voor een door het **** **** georganiseerd examen en dat ze vóór 28 november 1997 deel uitmaakten van het personeel van de provincie ****-****.
Deze inschrijving moet uiterlijk vijftien werkdagen na de verschijning van het onderhavige examenreglement in het Belgisch Staatsblad op het **** **** toekomen. 7. **** **** de wet van 12 november 1997 betreffende de openbaarheid van bestuur in de provincies en gemeenten hebben de kandidaten het recht hun **** in te zien of een kopie ervan te ontvangen.**** deze bepaling wordt enkel gevolg gegeven indien binnen de drie maanden na de bekendmaking van de resultaten een schriftelijke aanvraag wordt ingediend.