← Retour vers "DEPARTEMENT DE L'ENVIRONNEMENT ET DE L'INFRASTRUCTURE Plan de secteur "Neerpelt-Bree". - Fixation
définitive du plan de modification partielle du plan de secteur "Neerpelt-Bree" sur le territoire des
communes de Neerpelt et d Un arrêté du Gouvernement flamand du 15 juillet 1997 fixe : Article 1 er .
Définitiveme(...)"
DEPARTEMENT DE L'ENVIRONNEMENT ET DE L'INFRASTRUCTURE Plan de secteur "Neerpelt-Bree". - Fixation définitive du plan de modification partielle du plan de secteur "Neerpelt-Bree" sur le territoire des communes de Neerpelt et d Un arrêté du Gouvernement flamand du 15 juillet 1997 fixe : Article 1 er . Définitiveme(...) | Gewestplan Neerpelt-Bree. - Definitieve vaststelling van het plan tot gedeeltelijke wijziging van het gewestplan Neerpelt-Bree op het grondgebied van de gemeenten Neerpelt en Overpelt en Hechtel-Eksel (waterzuiv(...) Een besluit van de Vlaamse regering van 15 juli 1997 bepaalt : Artikel 1. Een gedeeltelijke wijz(...) |
---|---|
MINISTERE DE LA COMMUNAUTE FLAMANDE DEPARTEMENT DE L'ENVIRONNEMENT ET DE L'INFRASTRUCTURE Plan de secteur "Neerpelt-Bree". - Fixation définitive du plan de modification partielle du plan de secteur "Neerpelt-Bree" sur le territoire des communes de Neerpelt et d'Overpelt (tracé routier et hôpital régional) et Hechtel-Eksel (station d'épuration des eaux) | MINISTERIE VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP DEPARTEMENT LEEFMILIEU EN INFRASTRUCTUUR Gewestplan Neerpelt-Bree. - Definitieve vaststelling van het plan tot gedeeltelijke wijziging van het gewestplan Neerpelt-Bree op het grondgebied van de gemeenten Neerpelt en Overpelt (wegentracé en regionaal ziekenhuis) en Hechtel-Eksel (waterzuiveringsstation) |
Un arrêté du Gouvernement flamand du 15 juillet 1997 fixe : | Een besluit van de Vlaamse regering van 15 juli 1997 bepaalt : |
Article 1er.Définitivement la modification partielle de l'arrêté |
Artikel 1.Een gedeeltelijke wijziging van het koninklijk besluit van |
royal du 22 mars 1978 portant fixation du plan de secteur | 22 maart 1978 houdende vaststelling van het gewestplan Neerpelt-Bree |
"Neerpelt-Bree" pour une partie du territoire de la commune de | wordt definitief vastgesteld voor een gedeelte van het grondgebied van |
Neerpelt, Overpelt et Hechtel-Eksel, parties des feuilles 17/4 et 17/8 | de gemeente Neerpelt, Overpelt en Hechtel-Eksel, afgebakend op |
avec prescription urbanistique complémentaire, telles que comprises | bijgevoegde bestemmingsplannen, delen van de kaartbladen 17/4 en 17/8 |
dans les annexes 1re et 2 au présent arrêté. | zoals vervat in de bijlagen 1 en 2 bij dit besluit. |
Art. 2.Les plans indiquant la situation physique et juridique |
Art. 2.De plannen met de bestaande fysische en juridische toestand |
appartenant aux parties non normatives du plan de secteur précité est | behorende tot de niet-normatieve delen van voornoemd definitief |
comprise dans les annexes 3 et 4 au présent arrêté. | vastgesteld gewestplan zijn vervat in de bijlagen 3 en 4 bij dit |
Art. 3.Le Ministre flamand ayant l'aménagement du territoire dans ses |
besluit. Art. 3.De Vlaamse minister bevoegd voor de ruimtelijke ordening is |
attributions est chargé de l'exécution du présent arrêté. | belast met de uitvoering van dit besluit. |
Advies van de Streekcommissie van Advies voor de Ruimtelijke Ordening | Advies van de Streekcommissie van Advies voor de Ruimtelijke Ordening |
Advies over het besluit van de Vlaamse regering van 24 juli 1996 | Advies over het besluit van de Vlaamse regering van 24 juli 1996 |
(Belgisch Staatsblad van 15 oktober 1996) houdende voorlopige | (Belgisch Staatsblad van 15 oktober 1996) houdende voorlopige |
vaststelling van het ontwerp plan tot gedeeltelijke wijziging van het | vaststelling van het ontwerp plan tot gedeeltelijke wijziging van het |
gewestplan Neerpelt-Bree op het grondgebied van de gemeente Overpelt | gewestplan Neerpelt-Bree op het grondgebied van de gemeente Overpelt |
(deel van kaartblad 17/4) en Hechtel-Eksel (deel van kaartblad 17/8), | (deel van kaartblad 17/4) en Hechtel-Eksel (deel van kaartblad 17/8), |
over de adviezen uitgebracht door de Bestendige Deputatie, door de | over de adviezen uitgebracht door de Bestendige Deputatie, door de |
betrokken gemeenteraden en over de tijdens het openbaar onderzoek | betrokken gemeenteraden en over de tijdens het openbaar onderzoek |
uitgebrachte bezwaarschriften. | uitgebrachte bezwaarschriften. |
Dit dossier werd door de streekcommissie besproken op de hierna | Dit dossier werd door de streekcommissie besproken op de hierna |
volgende vergaderingen : | volgende vergaderingen : |
a) 14 april 1997 | a) 14 april 1997 |
b) plaatsbezoek op 28 april 1997 | b) plaatsbezoek op 28 april 1997 |
c) 12 mei 1997 | c) 12 mei 1997 |
d) 26 mei 1997 | d) 26 mei 1997 |
Inhoudstabel | Inhoudstabel |
1. Advies van de Commissie over het plangebied. | 1. Advies van de Commissie over het plangebied. |
2. Advies over het advies van de Bestendige Deputatie. | 2. Advies over het advies van de Bestendige Deputatie. |
3. Advies over de adviezen van de betrokken gemeentebesturen. | 3. Advies over de adviezen van de betrokken gemeentebesturen. |
4. Advies over de tijdig ontvangen bezwaarschriften. | 4. Advies over de tijdig ontvangen bezwaarschriften. |
4.1. Werkwijze van de behandeling | 4.1. Werkwijze van de behandeling |
4.2. Behandeling van de bezwaarschriften | 4.2. Behandeling van de bezwaarschriften |
1. Advies van de Commissie over het plangebied | 1. Advies van de Commissie over het plangebied |
De commissie heeft zich bij de vorming van een eigen standpunt en | De commissie heeft zich bij de vorming van een eigen standpunt en |
visie over dit plangebied laten leiden door de overwegingen van het | visie over dit plangebied laten leiden door de overwegingen van het |
besluit van de Vlaamse regering van 24 juli 1996, het ontwerp-plan | besluit van de Vlaamse regering van 24 juli 1996, het ontwerp-plan |
zelf, het advies uitgebracht door de Bestendige Deputatie en de tijdig | zelf, het advies uitgebracht door de Bestendige Deputatie en de tijdig |
ontvangen bezwaarschriften. | ontvangen bezwaarschriften. |
1. Wijziging te Overpelt | 1. Wijziging te Overpelt |
De Commissie geeft gunstig advies omtrent deze wijziging | De Commissie geeft gunstig advies omtrent deze wijziging |
2. Wijziging te Hechtel-Eksel | 2. Wijziging te Hechtel-Eksel |
De Commissie geeft gunstig advies omtrent deze wijziging, doch maakt | De Commissie geeft gunstig advies omtrent deze wijziging, doch maakt |
daarbij de opmerking dat een globale visie in verband met de | daarbij de opmerking dat een globale visie in verband met de |
inplanting van dergelijke infrastructuur ontbreekt. Voor projecten die | inplanting van dergelijke infrastructuur ontbreekt. Voor projecten die |
op dit ogenblik nog niet bij de commissie zijn ingeleid zal in de | op dit ogenblik nog niet bij de commissie zijn ingeleid zal in de |
toekomst dan ook gevraagd worden een totaalplan met de verantwoording | toekomst dan ook gevraagd worden een totaalplan met de verantwoording |
voor de inplanting voor te leggen alvorens gewestplanwijzingen in | voor de inplanting voor te leggen alvorens gewestplanwijzingen in |
functie hiervan goed te keuren. | functie hiervan goed te keuren. |
2. Advies over het advies van de Bestendige Deputatie d.d. 27 maart | 2. Advies over het advies van de Bestendige Deputatie d.d. 27 maart |
1997. | 1997. |
Inhoud : | Inhoud : |
Het advies van de Bestendige Deputatie luidt als volgt : | Het advies van de Bestendige Deputatie luidt als volgt : |
2.1. De wijzigingen in functie van het regionaal ziekenhuis te | 2.1. De wijzigingen in functie van het regionaal ziekenhuis te |
Overpelt worden gunstig geadviseerd doch er wordt aandacht gevraagd om | Overpelt worden gunstig geadviseerd doch er wordt aandacht gevraagd om |
bij de realisatie van de weg de hinder voor de omwonenden tot het | bij de realisatie van de weg de hinder voor de omwonenden tot het |
minimum te beperken. | minimum te beperken. |
2.2. De wijziging in functie van de inplanting van een | 2.2. De wijziging in functie van de inplanting van een |
waterzuiveringsinstallatie te Eksel wordt ongunstig geadviseerd | waterzuiveringsinstallatie te Eksel wordt ongunstig geadviseerd |
omwille van het ontbreken van een visie of planmatige verantwoording | omwille van het ontbreken van een visie of planmatige verantwoording |
van deze inplantingsplaats en het feit dat deze inplantingsplaats | van deze inplantingsplaats en het feit dat deze inplantingsplaats |
gelegen is in een open waardevol agrarisch landschap dat direct | gelegen is in een open waardevol agrarisch landschap dat direct |
aansluit bij een natuurgebied dat als landschap geklasseerd is. | aansluit bij een natuurgebied dat als landschap geklasseerd is. |
Advies : | Advies : |
De Commissie neemt kennis van dit advies. | De Commissie neemt kennis van dit advies. |
Het advies omtrent de wijziging te Hechtel-Eksel wordt niet | Het advies omtrent de wijziging te Hechtel-Eksel wordt niet |
bijgetreden. | bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
Wat betreft het ontbreken van een visie wordt verwezen naar de | Wat betreft het ontbreken van een visie wordt verwezen naar de |
bemerkingen van de Commissie bij het eigen advies. | bemerkingen van de Commissie bij het eigen advies. |
Voor de inplantingsplaats moet rekening gehouden worden met de | Voor de inplantingsplaats moet rekening gehouden worden met de |
bestaande infrastructuur van rioleringen en collectoren. De hinder | bestaande infrastructuur van rioleringen en collectoren. De hinder |
door de inplanting in het open landschap moet door een aangepaste | door de inplanting in het open landschap moet door een aangepaste |
architectuur tot een minimum beperkt worden. | architectuur tot een minimum beperkt worden. |
3. Advies over de adviezen van de betrokken gemeenteraden. | 3. Advies over de adviezen van de betrokken gemeenteraden. |
3.1. Advies uitgebracht door de gemeenteraad van Overpelt (besluit van | 3.1. Advies uitgebracht door de gemeenteraad van Overpelt (besluit van |
de gemeenteraad d.d. 27 januari 1997). | de gemeenteraad d.d. 27 januari 1997). |
De gemeenteraad brengt gunstig advies uit over het ontwerp. | De gemeenteraad brengt gunstig advies uit over het ontwerp. |
De Commissie neemt kennis van dit besluit. | De Commissie neemt kennis van dit besluit. |
3.2. Advies uitgebracht door de gemeenteraad van Lommel (besluit van | 3.2. Advies uitgebracht door de gemeenteraad van Lommel (besluit van |
de gemeenteraad d.d. 25 maart 1997). | de gemeenteraad d.d. 25 maart 1997). |
De gemeenteraad brengt gunstig advies uit over het ontwerp. | De gemeenteraad brengt gunstig advies uit over het ontwerp. |
De Commissie neemt kennis van dit besluit. | De Commissie neemt kennis van dit besluit. |
3.3. De gemeenten Bocholt, Bree, Hamont-Achel, Hechtel-Eksel, | 3.3. De gemeenten Bocholt, Bree, Hamont-Achel, Hechtel-Eksel, |
Meeuwen-Gruitrode, Neerpelt en Peer hebben geen advies uitgebracht, | Meeuwen-Gruitrode, Neerpelt en Peer hebben geen advies uitgebracht, |
zodat zij geacht worden deze wijziging gunstig te adviseren. | zodat zij geacht worden deze wijziging gunstig te adviseren. |
4. Advies over de tijdig ontvangen bezwaarschriften. | 4. Advies over de tijdig ontvangen bezwaarschriften. |
Noot : | Noot : |
- het openbaar onderzoek had plaats van 2 december 1996 tot en met 31 | - het openbaar onderzoek had plaats van 2 december 1996 tot en met 31 |
januari 1997. | januari 1997. |
- er werden in totaal 14 bezwaarschriften ingediend. | - er werden in totaal 14 bezwaarschriften ingediend. |
- deze werden ondertekend door 96 personen. | - deze werden ondertekend door 96 personen. |
- 4 bezwaarschriften zijn type-bezwaarschriften (type B). | - 4 bezwaarschriften zijn type-bezwaarschriften (type B). |
- 12 bezwaarschriften werden binnen de termijn ontvangen. | - 12 bezwaarschriften werden binnen de termijn ontvangen. |
- deze werden ondertekend door 94 personen. | - deze werden ondertekend door 94 personen. |
- 2 bezwaarschriften werden laattijdig ontvangen. | - 2 bezwaarschriften werden laattijdig ontvangen. |
- de dagstempel op het bezwaarschrift is bepalend voor de datum van | - de dagstempel op het bezwaarschrift is bepalend voor de datum van |
ontvangst. | ontvangst. |
4.1. Werkwijze van behandeling : | 4.1. Werkwijze van behandeling : |
De Commissie heeft de ingediende bezwaren voorzien van een | De Commissie heeft de ingediende bezwaren voorzien van een |
registratienummer, een stempel met ontvangstdatum en een typecode. De | registratienummer, een stempel met ontvangstdatum en een typecode. De |
bezwaarschriften werden behandeld volgens het plangebied waarop ze | bezwaarschriften werden behandeld volgens het plangebied waarop ze |
betrekking met eerst de behandeling van de individuele | betrekking met eerst de behandeling van de individuele |
bezwaarschriften en vervolgens de type-bezwaarschriften (enkel voor de | bezwaarschriften en vervolgens de type-bezwaarschriften (enkel voor de |
wijziging te Overpelt). | wijziging te Overpelt). |
Behorend tot het advies werd volgende lijst hierna toegevoegd : | Behorend tot het advies werd volgende lijst hierna toegevoegd : |
- lijst op nr. van de ontvangen bezwaren met aanduiding van tijdig en | - lijst op nr. van de ontvangen bezwaren met aanduiding van tijdig en |
laattijdig ontvangen bezwaarschriften. | laattijdig ontvangen bezwaarschriften. |
Op deze lijst zijn in mate van het mogelijke volgende gegevens | Op deze lijst zijn in mate van het mogelijke volgende gegevens |
opgenomen : | opgenomen : |
- Nr. : volgnummer (= registratienummer); | - Nr. : volgnummer (= registratienummer); |
- Naam + voornaam : naam en voornaam van de eerste ondertekenaar (bij | - Naam + voornaam : naam en voornaam van de eerste ondertekenaar (bij |
voorkeur de naam van een bedrijf, vereniging of instelling); | voorkeur de naam van een bedrijf, vereniging of instelling); |
- Straat + nr. : straat en huisnummer; | - Straat + nr. : straat en huisnummer; |
- Postnr. : postnummer; | - Postnr. : postnummer; |
- Gemeente : gemeente of stad; | - Gemeente : gemeente of stad; |
- Ontvangst : datum van ontvangst volgens de dagstempel; | - Ontvangst : datum van ontvangst volgens de dagstempel; |
- Betr. : aantal ondertekenaars (betrokkenen) van het bezwaarschrift; | - Betr. : aantal ondertekenaars (betrokkenen) van het bezwaarschrift; |
- Type : type bezwaarschrift. | - Type : type bezwaarschrift. |
Opmerking : De commissie heeft de laattijdig ontvangen | Opmerking : De commissie heeft de laattijdig ontvangen |
bezwaarschriften niet behandeld. | bezwaarschriften niet behandeld. |
Bij de behandeling wordt naast de indiener steeds een korte inhoud van | Bij de behandeling wordt naast de indiener steeds een korte inhoud van |
het bezwaar weergegeven. Deze inhoud is indicatief. Voor de volledige | het bezwaar weergegeven. Deze inhoud is indicatief. Voor de volledige |
inhoud wordt verwezen naar de oorspronkelijke tekst van het | inhoud wordt verwezen naar de oorspronkelijke tekst van het |
bezwaarschrift. | bezwaarschrift. |
Bij de inhoud is steeds nagegaan welke de ruimtelijke opmerkingen | Bij de inhoud is steeds nagegaan welke de ruimtelijke opmerkingen |
en/of wijzigingen zijn (eventueel of aanpassingen in de voorschriften) | en/of wijzigingen zijn (eventueel of aanpassingen in de voorschriften) |
die de indiener stelt en welke zijn/haar argumenten hiervoor zijn. | die de indiener stelt en welke zijn/haar argumenten hiervoor zijn. |
4.2. Behandeling van de bezwaarschriften | 4.2. Behandeling van de bezwaarschriften |
4.2.1. Wijziging te Overpelt | 4.2.1. Wijziging te Overpelt |
4.2.1.1. Individuele bezwaarschriften | 4.2.1.1. Individuele bezwaarschriften |
Bezwaar nr. 1 | Bezwaar nr. 1 |
Indiener : Verbelen-Schroeven, W., Mulkenstraat 51, 3900 Overpelt. | Indiener : Verbelen-Schroeven, W., Mulkenstraat 51, 3900 Overpelt. |
Inhoud : | Inhoud : |
Het bezwaarschrift is gericht tegen de aanleg van de verbindingsweg en | Het bezwaarschrift is gericht tegen de aanleg van de verbindingsweg en |
haalt volgende argumenten aan : | haalt volgende argumenten aan : |
a) deze werd tot nu toe als zinloos beschouwd; | a) deze werd tot nu toe als zinloos beschouwd; |
b) de voorziene weg is overbodig; de bestaande infrastructuur kan | b) de voorziene weg is overbodig; de bestaande infrastructuur kan |
worden aangepast; | worden aangepast; |
c) dit relatief korte traject brengt hoge kosten mee omdat de weg de | c) dit relatief korte traject brengt hoge kosten mee omdat de weg de |
spoorlijn Antwerpen-Neerpelt boven- of ondergronds moet kruisen; | spoorlijn Antwerpen-Neerpelt boven- of ondergronds moet kruisen; |
d) een ruimere planning is noodzakeiijk; | d) een ruimere planning is noodzakeiijk; |
e) een relatief goed bewoond deel van Overpelt (Mulkens-, Hegge- en | e) een relatief goed bewoond deel van Overpelt (Mulkens-, Hegge- en |
Over 't Waterstraat) zal nog meer geïsoleerd worden dan het nu al is | Over 't Waterstraat) zal nog meer geïsoleerd worden dan het nu al is |
door bovenvermelde spoorweg; | door bovenvermelde spoorweg; |
f) milieuhinder; | f) milieuhinder; |
g) versnippering van een landbouwgebied, en één van de mooiste | g) versnippering van een landbouwgebied, en één van de mooiste |
landschappen van de gemeente; | landschappen van de gemeente; |
h) de aanleg van de weg druist in tegen de "impactstudie Inplanting | h) de aanleg van de weg druist in tegen de "impactstudie Inplanting |
Mariaziekenhuis Overpelt" en tegen het recentelijke Ruimtelijk | Mariaziekenhuis Overpelt" en tegen het recentelijke Ruimtelijk |
Structuurplan Vlaanderen. | Structuurplan Vlaanderen. |
Advies : | Advies : |
Dit bezwaar wordt niet bijgetreden. | Dit bezwaar wordt niet bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a) -g g) : Het tracé van de verbindingsweg werd reeds in 1978 op het | a) -g g) : Het tracé van de verbindingsweg werd reeds in 1978 op het |
gewestplan aangegeven. Het voorliggende ontwerp-plan voorziet voor wat | gewestplan aangegeven. Het voorliggende ontwerp-plan voorziet voor wat |
de verbindingsweg betreft slechts in een kleine verschuiving van dit | de verbindingsweg betreft slechts in een kleine verschuiving van dit |
tracé en enkel voor het gedeelte naast het voorziene ziekenhuis. | tracé en enkel voor het gedeelte naast het voorziene ziekenhuis. |
De aangehaalde bezwaren betreffen de aanleg van de verbindingsweg | De aangehaalde bezwaren betreffen de aanleg van de verbindingsweg |
hetgeen als dusdanig niet tot het hier besproken ontwerp behoort. De | hetgeen als dusdanig niet tot het hier besproken ontwerp behoort. De |
aanpassing van de bestaande infrastructuur is meer ingrijpend dan de | aanpassing van de bestaande infrastructuur is meer ingrijpend dan de |
aanleg van de nieuwe weg waardoor een verbinding tot stand komt tussen | aanleg van de nieuwe weg waardoor een verbinding tot stand komt tussen |
een wegennet dat de ganse regio bestrijkt. De inplantingsplaats van | een wegennet dat de ganse regio bestrijkt. De inplantingsplaats van |
het ziekenhuis sluit nauw aan bij de kern van Overpelt. Als dusdanig | het ziekenhuis sluit nauw aan bij de kern van Overpelt. Als dusdanig |
wordt een minimum aan open ruimte ingenomen. Daarom werd voor deze | wordt een minimum aan open ruimte ingenomen. Daarom werd voor deze |
inplantingsplaats geopteerd eerder dan voor andere alternatieven die | inplantingsplaats geopteerd eerder dan voor andere alternatieven die |
meer in de open ruimte waren gesitueerd. | meer in de open ruimte waren gesitueerd. |
h) : Het ruimtelijk structuurplan Vlaanderen legt enkel algemene | h) : Het ruimtelijk structuurplan Vlaanderen legt enkel algemene |
principes vast en geen concrete plannen. | principes vast en geen concrete plannen. |
In de impactstudie "inplanting Mariaziekenhuis Overpelt" wordt de nu | In de impactstudie "inplanting Mariaziekenhuis Overpelt" wordt de nu |
voorziene locatie voorgesteld, alsook de aanleg van de verbindingsweg. | voorziene locatie voorgesteld, alsook de aanleg van de verbindingsweg. |
Bezwaar nr. 6 | Bezwaar nr. 6 |
Indiener : Weckx, Theo, Mulkenstraat 50, 3900 Overpelt. | Indiener : Weckx, Theo, Mulkenstraat 50, 3900 Overpelt. |
Inhoud : | Inhoud : |
a) Door de onteigening van de percelen - voor de aanleg van de nieuwe | a) Door de onteigening van de percelen - voor de aanleg van de nieuwe |
weg - in gebruik door bezwaarindiener, komt de leefbaarheid van zijn | weg - in gebruik door bezwaarindiener, komt de leefbaarheid van zijn |
melkveebedrijf in het gedrang. | melkveebedrijf in het gedrang. |
b) De oppervlakte van het bedrijf wordt verminderd, met als gevolg | b) De oppervlakte van het bedrijf wordt verminderd, met als gevolg |
daling van het inkomen, terwijl nog leningen moeten worden afbetaald. | daling van het inkomen, terwijl nog leningen moeten worden afbetaald. |
c) De bestaande percelen worden kleiner en minder interessant om te | c) De bestaande percelen worden kleiner en minder interessant om te |
bewerken. | bewerken. |
d) Welke is de waarde van de uitbatingsvergunning als een gedeelte van | d) Welke is de waarde van de uitbatingsvergunning als een gedeelte van |
het bedrijf verloren gaat ? | het bedrijf verloren gaat ? |
e) Dient de aan te leggen weg 50 m breed te zijn ? | e) Dient de aan te leggen weg 50 m breed te zijn ? |
Bovendien moet hij een omweg maken om zijn gronden te bewerken, en | Bovendien moet hij een omweg maken om zijn gronden te bewerken, en |
stelt zich de vraag wie deze meerkost zal vergoeden. | stelt zich de vraag wie deze meerkost zal vergoeden. |
f) Bezwaarindiener stelt de vraag of het ziekenhuis niet elders kan | f) Bezwaarindiener stelt de vraag of het ziekenhuis niet elders kan |
worden ingeplant. | worden ingeplant. |
g) Hij vreest nog meer onteigeningen, waardoor zijn bedrijf minder | g) Hij vreest nog meer onteigeningen, waardoor zijn bedrijf minder |
inkomen zal opleveren. | inkomen zal opleveren. |
h) Hij rekent erop in de omgeving van zijn bedrijf andere gronden ter | h) Hij rekent erop in de omgeving van zijn bedrijf andere gronden ter |
beschikking te krijgen. | beschikking te krijgen. |
i) Bezwaarindiener stelt tenslotte de vraag hoe een privéziekenhuis | i) Bezwaarindiener stelt tenslotte de vraag hoe een privéziekenhuis |
van openbaar nut kan beschouwd worden. | van openbaar nut kan beschouwd worden. |
Advies : | Advies : |
De bezwaren van verzoeker worden niet bijgetreden. | De bezwaren van verzoeker worden niet bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a), b), c), d), g) en h) : Een aantal van de ingediende bezwaren | a), b), c), d), g) en h) : Een aantal van de ingediende bezwaren |
betreffen de onteigening, zijnde de effectieve uitvoering van het | betreffen de onteigening, zijnde de effectieve uitvoering van het |
gewestplan en niet de hier besproken herziening. De | gewestplan en niet de hier besproken herziening. De |
onteigeningsvergoeding moet bezwaarindiener in staat stellen het | onteigeningsvergoeding moet bezwaarindiener in staat stellen het |
geleden verlies te compenseren door het pachten of kopen van andere | geleden verlies te compenseren door het pachten of kopen van andere |
gronden. Nadat de weg is aangelegd kunnen de overblijvende delen van | gronden. Nadat de weg is aangelegd kunnen de overblijvende delen van |
het voorziene trace terug hun oorspronkelijke bestemming verkrijgen. | het voorziene trace terug hun oorspronkelijke bestemming verkrijgen. |
e) : De reservatiestrook is ruimer dan de eigenlijke inname van ruimte | e) : De reservatiestrook is ruimer dan de eigenlijke inname van ruimte |
door de geplande weg, die wordt uitgevoerd met één rijstrook in elke | door de geplande weg, die wordt uitgevoerd met één rijstrook in elke |
richting. | richting. |
f) : Zie argumentatie onder bezwaar nr.1, h). | f) : Zie argumentatie onder bezwaar nr.1, h). |
i) : De ziekenhuissector wordt in Noord-Limburg georganiseerd door | i) : De ziekenhuissector wordt in Noord-Limburg georganiseerd door |
particuliere instellingen die met subsidies van de nationale en | particuliere instellingen die met subsidies van de nationale en |
regionale overheid moeten voorzien in de behoeften aan medische | regionale overheid moeten voorzien in de behoeften aan medische |
hulpverlening. De gezondheidssector is een taak van algemeen belang | hulpverlening. De gezondheidssector is een taak van algemeen belang |
waarvoor de overheid beroep kan doen op de privé-sector. | waarvoor de overheid beroep kan doen op de privé-sector. |
Bezwaar nr. 9 | Bezwaar nr. 9 |
Indiener : P. Weckx-Joosten, Mulkenstraat 50, 3900 Overpelt | Indiener : P. Weckx-Joosten, Mulkenstraat 50, 3900 Overpelt |
Inhoud : | Inhoud : |
a) Het openbaar nut van de onteigening wordt betwist. | a) Het openbaar nut van de onteigening wordt betwist. |
b) De inname van goede landbouwgronden is onverantwoord. | b) De inname van goede landbouwgronden is onverantwoord. |
c) Het woonuitbreidingsgebied wordt ten onrechte aangesneden. | c) Het woonuitbreidingsgebied wordt ten onrechte aangesneden. |
d) De spoorweg en toekomstige IJzeren Rijn zijn storend voor een | d) De spoorweg en toekomstige IJzeren Rijn zijn storend voor een |
ziekenhuis. | ziekenhuis. |
e) Bezwaarindieners maken voorbehoud tegen de onteigening. | e) Bezwaarindieners maken voorbehoud tegen de onteigening. |
Advies : | Advies : |
Deze bezwaren worden niet bijgetreden. | Deze bezwaren worden niet bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a) en b) : Zie bezwaar nr. 6. | a) en b) : Zie bezwaar nr. 6. |
c) : Het woonuitbreidingsgebied wordt slechts gedeeltelijk gewijzigd | c) : Het woonuitbreidingsgebied wordt slechts gedeeltelijk gewijzigd |
in een zone voor openbaar nut. Anderzijds wordt het gebied binnen de | in een zone voor openbaar nut. Anderzijds wordt het gebied binnen de |
ring, dat volgens het bestaande plan eveneens woonuitbreidingsgebied | ring, dat volgens het bestaande plan eveneens woonuitbreidingsgebied |
is, bestemd als woongebied. Bovendien zijn er nog andere | is, bestemd als woongebied. Bovendien zijn er nog andere |
woonuitbreidingsgebieden ter beschikking in Overpelt. | woonuitbreidingsgebieden ter beschikking in Overpelt. |
d) : Het ziekenhuis zal georiënteerd worden in functie van de spoorweg | d) : Het ziekenhuis zal georiënteerd worden in functie van de spoorweg |
en rekening houdend met mogelijke hinder. | en rekening houdend met mogelijke hinder. |
e) : Zie argumentatie onder bezwaar nr. 6 a). | e) : Zie argumentatie onder bezwaar nr. 6 a). |
Bezwaar nr. 10 | Bezwaar nr. 10 |
Indiener : Landbouwraad Overpelt | Indiener : Landbouwraad Overpelt |
Inhoud : | Inhoud : |
a) De inplantingsplaats van het ziekenhuis brengt een groot verlies | a) De inplantingsplaats van het ziekenhuis brengt een groot verlies |
aan landbouwgronden mee. | aan landbouwgronden mee. |
b) De onttrekking van landbouwgronden heeft negatieve gevolgen voor | b) De onttrekking van landbouwgronden heeft negatieve gevolgen voor |
het mestactieplan, en op de toekomstige grond- en pachtprijzen. | het mestactieplan, en op de toekomstige grond- en pachtprijzen. |
c) De onteigeningen hebben een catastrofale invloed op de leefbaarheid | c) De onteigeningen hebben een catastrofale invloed op de leefbaarheid |
van enkele Overpeltse landbouwbedrijven. | van enkele Overpeltse landbouwbedrijven. |
d) In het verleden werden alternatieve inplantingsplaatsen genoemd | d) In het verleden werden alternatieve inplantingsplaatsen genoemd |
waarbij weinig of geen landbouwgrond zou verloren gaan. | waarbij weinig of geen landbouwgrond zou verloren gaan. |
Advies : | Advies : |
Deze bezwaren worden niet bijgetreden. | Deze bezwaren worden niet bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a) Het ziekenhuis zal, met alle aanhorigheden, een totale oppervlakte | a) Het ziekenhuis zal, met alle aanhorigheden, een totale oppervlakte |
van zes ha innemen, waarvoor onteigening nodig is van gronden van twee | van zes ha innemen, waarvoor onteigening nodig is van gronden van twee |
landbouwbedrijven en dan nog in beperkte mate (minder dan 10 % van de | landbouwbedrijven en dan nog in beperkte mate (minder dan 10 % van de |
in gebruik zijnde gronden). | in gebruik zijnde gronden). |
b) De zone van openbaar nut, die met deze gewestplanwijziging wordt | b) De zone van openbaar nut, die met deze gewestplanwijziging wordt |
voorzien, komt in de plaats van een woonuitbreidingsgebied. De | voorzien, komt in de plaats van een woonuitbreidingsgebied. De |
bestemming "landbouw" waarvoor deze gronden nu worden gebruikt, is als | bestemming "landbouw" waarvoor deze gronden nu worden gebruikt, is als |
dusdanig niet voorzien in het gewestplan. | dusdanig niet voorzien in het gewestplan. |
c) De huidige inplantingsplaats werd gekozen omwille van de | c) De huidige inplantingsplaats werd gekozen omwille van de |
centrumondersteunende functie van het ziekenhuis, overeenkomstig de | centrumondersteunende functie van het ziekenhuis, overeenkomstig de |
thans geldende principes inzake ruimtelijke ordening. | thans geldende principes inzake ruimtelijke ordening. |
d) Zie argumentatie onder bezwaar nr. 1 punt h). | d) Zie argumentatie onder bezwaar nr. 1 punt h). |
Bezwaar nr. 11 : | Bezwaar nr. 11 : |
Indiener : Arrondissementsraad Maaseik aangesloten bij de Boerenbond, | Indiener : Arrondissementsraad Maaseik aangesloten bij de Boerenbond, |
Bampslaan 19, 3500 Hasselt. | Bampslaan 19, 3500 Hasselt. |
Inhoud : | Inhoud : |
a) De leefbaarheid, de waarde en de uitbatingsmogelijkheden van enkele | a) De leefbaarheid, de waarde en de uitbatingsmogelijkheden van enkele |
landbouwbedrijven komen in het gedrang. | landbouwbedrijven komen in het gedrang. |
b) De inplanting van het ziekenhuis kan de uitbating van aangrenzende | b) De inplanting van het ziekenhuis kan de uitbating van aangrenzende |
in landbouwzone gelegen bouwpercelen beperken. | in landbouwzone gelegen bouwpercelen beperken. |
Advies : | Advies : |
Dit bezwaar wordt niet bijgetreden. | Dit bezwaar wordt niet bijgetreden. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a) Zie bezwaar nr. 10. | a) Zie bezwaar nr. 10. |
b) De inplanting heeft geen verdere planologische beperkingen tot | b) De inplanting heeft geen verdere planologische beperkingen tot |
gevolg aan de uitbating van de landbouwbedrijven, gelegen in het | gevolg aan de uitbating van de landbouwbedrijven, gelegen in het |
overblijvende woonuitbreidingsgebied. | overblijvende woonuitbreidingsgebied. |
4.2.1.2. Type-bezwaarschriften. | 4.2.1.2. Type-bezwaarschriften. |
Type B : | Type B : |
Er zijn 4 bezwaarschriflen van het type B, ondertekend door 83 | Er zijn 4 bezwaarschriflen van het type B, ondertekend door 83 |
personen. | personen. |
Inhoud : | Inhoud : |
De bezwaarindieners zijn gekant tegen de verbindingsweg van het | De bezwaarindieners zijn gekant tegen de verbindingsweg van het |
ziekenhuis naar de Noord-Zuidverbinding. Er worden geen argumenten | ziekenhuis naar de Noord-Zuidverbinding. Er worden geen argumenten |
aangehaald. | aangehaald. |
Advies : | Advies : |
Zie bezwaar nr. 1. | Zie bezwaar nr. 1. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
Zie bezwaar nr. 1. | Zie bezwaar nr. 1. |
4.2.2. Wijziging te Hechtel-Eksel | 4.2.2. Wijziging te Hechtel-Eksel |
Bezwaar nr. 7 | Bezwaar nr. 7 |
Indiener : Engelen, Vic, ns Isis, Grote Baan 69, 3530 | Indiener : Engelen, Vic, ns Isis, Grote Baan 69, 3530 |
Houthalen-Helchteren. | Houthalen-Helchteren. |
Inhoud : | Inhoud : |
- Een zone behorend tot een natuurgebied wordt omgevormd tot een | - Een zone behorend tot een natuurgebied wordt omgevormd tot een |
gebied voor gemeenschaps- en openbare nutsvoorzieningen. | gebied voor gemeenschaps- en openbare nutsvoorzieningen. |
Na de door te voeren wijziging is het kwestieuze gebied compleet | Na de door te voeren wijziging is het kwestieuze gebied compleet |
ingesloten in een natuurgebied. | ingesloten in een natuurgebied. |
- Het natuurgebied van de Dommelvallei wordt ter plaatse onnodig en | - Het natuurgebied van de Dommelvallei wordt ter plaatse onnodig en |
noodzakelijk verminkt. | noodzakelijk verminkt. |
- De gewestplanwijziging wordt enkel gemotiveerd door te verwijzen | - De gewestplanwijziging wordt enkel gemotiveerd door te verwijzen |
naar de plannen van Aquafin. Het doorvoeren van een | naar de plannen van Aquafin. Het doorvoeren van een |
gewestplanwijziging ten voordele van Aquafin is geen wettelijke basis | gewestplanwijziging ten voordele van Aquafin is geen wettelijke basis |
voor een gewestplanwijziging. | voor een gewestplanwijziging. |
Advies : | Advies : |
De Commissie neemt kennis van deze argumenten. | De Commissie neemt kennis van deze argumenten. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
De bestemming van de zone volgens het huidige gewestplan is agrarisch | De bestemming van de zone volgens het huidige gewestplan is agrarisch |
gebied met landschappelijke waarde. Richting Dommelvallei gaat de | gebied met landschappelijke waarde. Richting Dommelvallei gaat de |
bestemming over in natuurgebied. Het RWZI is bestemd voor het zuiveren | bestemming over in natuurgebied. Het RWZI is bestemd voor het zuiveren |
van de afvalwaters van de deelgemeenten Hechtel, Wijchmaal, Eksel en | van de afvalwaters van de deelgemeenten Hechtel, Wijchmaal, Eksel en |
Kleine Brogel, die nu grotendeels worden afgevoerd en geloosd in zowel | Kleine Brogel, die nu grotendeels worden afgevoerd en geloosd in zowel |
de Dommel, de Bolisserbeek en de Peerderloop, met vervuiling tot | de Dommel, de Bolisserbeek en de Peerderloop, met vervuiling tot |
gevolg. Bij de keuze van de inplantingsplaats moet rekening gehouden | gevolg. Bij de keuze van de inplantingsplaats moet rekening gehouden |
worden met de bestaande infrastructuur (riolering en collectoren), | worden met de bestaande infrastructuur (riolering en collectoren), |
bestaande beleidsplannen terzake, de plaats van lozing en geldende | bestaande beleidsplannen terzake, de plaats van lozing en geldende |
waterkwaliteitsdoelstellingen voor de betrokken waterloop, diverse | waterkwaliteitsdoelstellingen voor de betrokken waterloop, diverse |
bestemmings- en beleidsplannen, het voorkomen van schade en hinder ten | bestemmings- en beleidsplannen, het voorkomen van schade en hinder ten |
aanzien van het milieu en omwonenden. Het voorgestelde perceel voor | aanzien van het milieu en omwonenden. Het voorgestelde perceel voor |
inplanting van de R.W.Z.I. is optimaal vanuit het oogpunt van | inplanting van de R.W.Z.I. is optimaal vanuit het oogpunt van |
milieuhygiëne en van natuurbehoud. De afstand tot de woonkernen is | milieuhygiëne en van natuurbehoud. De afstand tot de woonkernen is |
voldoende groot om potentiële geur- en geluidshinder te voorkomen. | voldoende groot om potentiële geur- en geluidshinder te voorkomen. |
Bezwaar nr. 8 | Bezwaar nr. 8 |
Indiener : Agten, C., Barreelstraat 11, 3990 Wijchmaal-Peer. | Indiener : Agten, C., Barreelstraat 11, 3990 Wijchmaal-Peer. |
Inhoud : | Inhoud : |
a) De R.W.Z.I. wordt ingeplant in een volgens het huidig gewestplan | a) De R.W.Z.I. wordt ingeplant in een volgens het huidig gewestplan |
landschappelijk waardevol agrarisch gebied, vlak tegen het | landschappelijk waardevol agrarisch gebied, vlak tegen het |
gerangschikt landschap, vallei van de Dommel en Bollisserbeek. | gerangschikt landschap, vallei van de Dommel en Bollisserbeek. |
b) De politiek van de voldongen-feiten, m.a.w. de reeds uitgevoerde en | b) De politiek van de voldongen-feiten, m.a.w. de reeds uitgevoerde en |
in uitvoering zijnde werken van het collectorenstelsel dat aan deze | in uitvoering zijnde werken van het collectorenstelsel dat aan deze |
R.W.Z.I. verbonden is, is geen argument om de R.W.Z.I. op deze lokatie | R.W.Z.I. verbonden is, is geen argument om de R.W.Z.I. op deze lokatie |
toe te laten. | toe te laten. |
c) Het advies van de gemachtigde ambtenaar mbt de bouwvergunning voor | c) Het advies van de gemachtigde ambtenaar mbt de bouwvergunning voor |
de eerste lokatie van de R.W.Z.I., gelegen overhoeks de huidige, | de eerste lokatie van de R.W.Z.I., gelegen overhoeks de huidige, |
luidde ongunstig. De aangehaalde argumenten m.n. de ligging in open | luidde ongunstig. De aangehaalde argumenten m.n. de ligging in open |
landschappelijk waardevol gebied is strijdig met de bepalingen van het | landschappelijk waardevol gebied is strijdig met de bepalingen van het |
gewestplan waarin bepaald wordt dat agrarische gebieden voorbehouden | gewestplan waarin bepaald wordt dat agrarische gebieden voorbehouden |
zijn voor de landbouw. | zijn voor de landbouw. |
Deze argumenten gelden evenzeer voor de huidige lokatie. | Deze argumenten gelden evenzeer voor de huidige lokatie. |
d) Vlakbij het perceel ligt het gerangschikt landschap van de vallei | d) Vlakbij het perceel ligt het gerangschikt landschap van de vallei |
van de Dommel en Bollisserbeek. Het is bovendien gelegen in een | van de Dommel en Bollisserbeek. Het is bovendien gelegen in een |
beschermingszone, waar de nodige beschermingsmaatregelen getroffen | beschermingszone, waar de nodige beschermingsmaatregelen getroffen |
dienen te worden m.b.t. de leef- en voortplantingsgebieden van | dienen te worden m.b.t. de leef- en voortplantingsgebieden van |
beschermde vogelsoorten. Het is eveneens gelegen in een | beschermde vogelsoorten. Het is eveneens gelegen in een |
vogelrichtlijngebied, waar voor de aanleg van hoofdtransportleidingen | vogelrichtlijngebied, waar voor de aanleg van hoofdtransportleidingen |
(collectoren) en waterhuishoudingsprojecten de opstelling van een | (collectoren) en waterhuishoudingsprojecten de opstelling van een |
M.E.R. vereist is. De inplanting van het RWZI ter plaatse zal zeker | M.E.R. vereist is. De inplanting van het RWZI ter plaatse zal zeker |
nadelige gevolgen hebben voor het populatiebestand van een hele reeks | nadelige gevolgen hebben voor het populatiebestand van een hele reeks |
beschermde vogels. | beschermde vogels. |
e) De voorgestelde wijziging gaat in tegen het decreet houdende | e) De voorgestelde wijziging gaat in tegen het decreet houdende |
bescherming van landschappen van 16 april 1996. | bescherming van landschappen van 16 april 1996. |
f) Er kan onderzocht worden of het RWZI niet kan ingeplant worden op | f) Er kan onderzocht worden of het RWZI niet kan ingeplant worden op |
het vroegere brandstoffendepot van het militair domein dat op 1 km | het vroegere brandstoffendepot van het militair domein dat op 1 km |
afstand ligt van het voorziene terrein. | afstand ligt van het voorziene terrein. |
g) Volgens het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen moeten schaarse | g) Volgens het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen moeten schaarse |
open ruimten duurzaam beheerd worden. De keuze van de | open ruimten duurzaam beheerd worden. De keuze van de |
inplantingsplaats druist hier tegen in. | inplantingsplaats druist hier tegen in. |
Advies : | Advies : |
De Streekcommissie neemt kennis van deze argumenten. | De Streekcommissie neemt kennis van deze argumenten. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a), b) en c) : Zie argumentatie onder bezwaar nr. 7. | a), b) en c) : Zie argumentatie onder bezwaar nr. 7. |
d) en e) : De geluidshinder is deels ondergeschikt aan de | d) en e) : De geluidshinder is deels ondergeschikt aan de |
geluidshinder ter plekke veroorzaakt door het verkeer op de gewestweg | geluidshinder ter plekke veroorzaakt door het verkeer op de gewestweg |
N 747 en de nabijheid van het militair vliegveld van Kleine Brogel. | N 747 en de nabijheid van het militair vliegveld van Kleine Brogel. |
De geluidsemissie van de R W Z.I. moet door akoestische afscherming en | De geluidsemissie van de R W Z.I. moet door akoestische afscherming en |
door de wijze van inplanting van de R.W.Z.I. tot een minimum beperkt | door de wijze van inplanting van de R.W.Z.I. tot een minimum beperkt |
worden. | worden. |
De aangrenzende Dommelvallei werd als landschap gerangschikt bij | De aangrenzende Dommelvallei werd als landschap gerangschikt bij |
ministerieel besluit van 29 december 1987. Dit besluit legt geen | ministerieel besluit van 29 december 1987. Dit besluit legt geen |
bijkomende beperkingen op aan het aan het aan de Dommelvallei | bijkomende beperkingen op aan het aan het aan de Dommelvallei |
grenzende perceel dat wordt voorgesteld voor de inplanting van het | grenzende perceel dat wordt voorgesteld voor de inplanting van het |
R.W.Z.I. | R.W.Z.I. |
f) : Het vroegere brandstoffendepot als inplantingsplaats is niet | f) : Het vroegere brandstoffendepot als inplantingsplaats is niet |
geschikt. Dit gebied wordt best als geheel behouden en is bovendien | geschikt. Dit gebied wordt best als geheel behouden en is bovendien |
dichter bij het bewoond gebied gelegen. De bouw van een R.W.Z.I. op | dichter bij het bewoond gebied gelegen. De bouw van een R.W.Z.I. op |
deze plaats zou meer storend zijn. | deze plaats zou meer storend zijn. |
4.2.3. Wijziging te Hechtel-Eksel en te Overpelt. | 4.2.3. Wijziging te Hechtel-Eksel en te Overpelt. |
Bezwaar nr. 12 | Bezwaar nr. 12 |
Indiener : Natuurbeschermingsactie Limburg, Boogstraat 35, 3530 | Indiener : Natuurbeschermingsactie Limburg, Boogstraat 35, 3530 |
Houthalen-Helchteren. | Houthalen-Helchteren. |
Inhoud : | Inhoud : |
a) De oprichting van een nieuw ziekenhuis en van het | a) De oprichting van een nieuw ziekenhuis en van het |
waterzuiveringsstation worden aangenomen als werk van algemeen belang | waterzuiveringsstation worden aangenomen als werk van algemeen belang |
vooraleer het openbaar onderzoek is uitgevoerd. Er wordt in het | vooraleer het openbaar onderzoek is uitgevoerd. Er wordt in het |
besluit geen motivering aangehaald waarom het algemeen belang wordt | besluit geen motivering aangehaald waarom het algemeen belang wordt |
ingeroepen. | ingeroepen. |
Hoogdringendheid kan voor geen van beide worden ingeroepen. | Hoogdringendheid kan voor geen van beide worden ingeroepen. |
b) Gebied van openbaar nut te Hechtel-Eksel : De inplanting van het | b) Gebied van openbaar nut te Hechtel-Eksel : De inplanting van het |
waterzuiveringsstation in de vallei van de Dommel is zeer nadelig voor | waterzuiveringsstation in de vallei van de Dommel is zeer nadelig voor |
zowel de omgeving als voor de biologische waarde van de Dommelvallei. | zowel de omgeving als voor de biologische waarde van de Dommelvallei. |
Landschappelijk is het onaanvaardbaar dat een RWZI wordt gebouwd in | Landschappelijk is het onaanvaardbaar dat een RWZI wordt gebouwd in |
een gebied dat tot op heden relatief is gespaard geworden van | een gebied dat tot op heden relatief is gespaard geworden van |
grootschalige gebouwen en infrastructuren. | grootschalige gebouwen en infrastructuren. |
De betrokken zone is eveneens gelegen in een EG-Vogelrichtlijngebied. | De betrokken zone is eveneens gelegen in een EG-Vogelrichtlijngebied. |
c) Inzake het openbaar nut in Overpelt en de aansluitende wegen. | c) Inzake het openbaar nut in Overpelt en de aansluitende wegen. |
De voorziene verbindingsweg is niet alleen nutteloos maar ook nadelig | De voorziene verbindingsweg is niet alleen nutteloos maar ook nadelig |
voor omwonenden en zal weeral een groot open gebied doorsnijden. | voor omwonenden en zal weeral een groot open gebied doorsnijden. |
Advies : | Advies : |
De Commissie neemt kennis van deze bezwaren, en treedt ze niet bij. | De Commissie neemt kennis van deze bezwaren, en treedt ze niet bij. |
Argumentatie : | Argumentatie : |
a) Dit punt is een vaststelling en maakt als dusdanig niet het | a) Dit punt is een vaststelling en maakt als dusdanig niet het |
voorwerp uit van dit advies. | voorwerp uit van dit advies. |
b) Zie argumentatie bezwaarschrift nr. 7. | b) Zie argumentatie bezwaarschrift nr. 7. |
c) Zie bezwaar nr. 1. | c) Zie bezwaar nr. 1. |
De Commissie geeft aan de Voorzitter opdracht het advies zo snel | De Commissie geeft aan de Voorzitter opdracht het advies zo snel |
mogelijk over te zenden aan de Gouverneur en dit zeker voor het einde | mogelijk over te zenden aan de Gouverneur en dit zeker voor het einde |
van de adviestermijn met name 31 mei 1997. | van de adviestermijn met name 31 mei 1997. |
Gedaan in zitting van 26 mei 1997. | Gedaan in zitting van 26 mei 1997. |
Namens de Commissie : | Namens de Commissie : |
H. Houben-Bertrand, | H. Houben-Bertrand, |
Gouverneur-Voorzitter. | Gouverneur-Voorzitter. |
J. Ruyters, | J. Ruyters, |
Secretaris. | Secretaris. |
Gewestplan Neerpelt-Bree : Bezwaarschriften ingediend tijdens het | Gewestplan Neerpelt-Bree : Bezwaarschriften ingediend tijdens het |
openbaar onderzoek | openbaar onderzoek |
Pour la consultation du tableau, voir image | Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld |